دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی این استان طبق زمان بندی انتخابات در روز 23 فروردین به پایان رسیده و از این پس منتظر اعلام نظر هیات های نظارت هستیم.
کد خبر: ۴۰۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 14 April 2017
به گزارش تابناک یزد،محمد محامدی به ماده 47 قانون شوراها اشاره کرد و افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها از 17فروردین آغاز شد و پس از هفت روز نتایج در موعد مقرر به هیات‌های نظارت اعلام شد.
دبیر ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: هیات‌های نظارت شهرستان از 25فروردین به مدت یک هفته نظر خود را درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبان که در هیات‌های اجرایی تأیید شده‌اند، اعلام می‌کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پس از بررسی‌های هیات نظارت شهرستان، تأیید یا رد صلاحیت داوطلب در دوم اردیبهشت توسط فرمانداری به شخص داوطلب ابلاغ می‌شود.
محامدی بیان کرد: فرصت اعتراض داوطلبان رد صلاحیت‌شده به هیات نظارت طبق تبصره یک ماده50 قانون، چهار روز است.
به گفتۀ وی، اعلام نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان در خصوص شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده به فرمانداری‌ها از طریق ستاد انتخابات استان صورت خواهد گرفت و انتشار آگهی اسامی نامزدها 18تا20اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد ، تعداد هیات‌های اجرایی در سطح استان را 31هیات با عضویت 341 نفر بیان کرد و افزود: 227نفر معتمدین اصلی و 114نفر اعضای اداری هیات‌های اجرایی در سراسر استان هستند.
تعداد اعضای هیات‌های اجرایی 11نفر است ، در شهرها 8 نفر معتمد اصلی و 3 نفر اداری و در بخش‌ها 7 نفر معتمد اصلی و 4 نفر اداری هستند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار