دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: بر اساس مقررات فدراسیون، تمام مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی برای فعالیت باید نسبت به کسب مجوز خود اقدام کنند.
کد خبر: ۴۰۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 16 April 2017
به گزارش تابناک یزد،صادقا شاکری در همایش مسئولان مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان افزود: بر اساس مقررات مجوز فعالیت مدارس یکساله است و همه ساله باید نسبت به تمدید پروانه فعالیت خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: در سطح استان یزد و مناطق و شهرستان های تابعه آن مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتسال ساحلی فعالیت دارند که در طول سال و برخی در فصل تابستان نسبت به شناسایی و آموزش نونهالان و نوجوانان اقدام می کنند.
دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: مسئولان مدارس فوتبال باید طبق مقررات با مراجعه به این هیات و تکمیل مدارک خود مجوز فعالیت برای امسال را کسب کنند تا مشکلی برای آنها بوجود نیاید.
شاکری در ادامه به نقش مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در شناسایی استعدادها و ارتقای آنها برای تقویت ورزش و همچنین لزوم رعایت کامل مقررات مطالبی بیان کرد.
همچنین محمود انصاری مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان یزد به تبیین آیین نامه مدارس و انجام فعالیت های قانونی در راستای تحقق اهداف و ماموریت های آنها به ارائه راهکار پرداخت.
در ادامه مسئولان مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان یزد هر کدام به طرح نظرات ، پیشنهادات و ارائه راهکار و مطالبات خود پرداختند که مقرر شد پیگیری بعمل آید.
توجه به مسائل فرهنگی ، نظارت بر فعالیت مدارس ، پیگیری برای کسب مجوز در مهلت مقرر ، برگزاری فستیوال ، دوره های آموزشی و مسائل مالی و غیره از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
استان یزد دارای 100 تیم فوتبال در لیگ های استانی و 20 تیم در لیگ های کشوری است و افزون بر 10 هزار نفر سالانه در رشته های فوتسال ، فوتبال و فوتبال ساحلی فعالیت دارند.

***
بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: رضا دهقان بعنوان دهیار نمونه و سعید رضائیان بعنوان کارآفرین نمونه روستایی از بخش مرکزی ابرکوه انتخاب شدند.
محمد جواد آقایی  اظهار کرد: رضا دهقان دهیار نمونه از روستای صفی آباد بخاطر فراهم کردن توانمندسازی و خودباوری روستاییان ، اجرای طرحهای عمرانی ، فرهنگی ، اجتماعی و ساماندهی بافت سنتی روستای صفی آباد و سعید رضاییان بخاطر رونق صنعت گردشگری وایجاد اشتغال درحوزه گردشری ازبخش مرکزی این شهرستان بعنوان دهیار و کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شدند.
وی افزود: این افراد در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که 19 فروردین باحضور رئیس جمهوری و چندتن از وزیران در تهران برگزارشد، معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
بخشدار مرکزی ابرکوه ادامه داد: در همایش دهیاران و کارافرینان برتر کشور، دهیار وکارآفرین نمونه ابرکوهی با اهداء لوح سپاس وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند .
وی همچنین ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: بخش مرکزی ابرکوه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دارد.
آقایی، نقش روستاها به عنوان نخستین حلقه زنجیره اقتصاد و سهم آنان در تولید و اشتغال بسیار مهم دانست و اضافه کرد: مشارکت مردم ، دهیاران و شوراهای اسلامی در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی بسیار تاثیر گذاراست .
بخشدار مرکزی ابرکوه گفت: بیش از 40 طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان سال گذشته بابیش از هفت میلیارد ریال اجراشده است .
آقایی اظهارکرد: عمده این طرح ها بهسازی و آسفالت معابر، دفع آب های سطحی ، محوطه سازی بوستان و فضای سبزاست .
بخش مرکزی ابرکوه دارای 19 روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است که شغل اکثر اهالی کشاورزی و دامداری می باشد.

***
مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: هم اکنون حدود 24 هزار خانوار با جمعیت 39 هزار و 260 نفر از خدمات مختلف این نهاد در استان استفاده می کنند.
 محسن علیزاده  در همایش مددکاران خانواده یزد ضمن تجلیل از آنها به تبیین سیاست های پیش روی این نهاد اشاره کرد و افزود: کمیته امداد مددکار محور است و گسترش خدمات مددکاری تخصصی و مشاوره، سرمایه گذاری بر روی توانمند سازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان و اقشار نیازمند از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه حمایت و سلامت خانواده است.
وی با بیان اینکه 52 مددکار خانواده کمیته امداد در استان مشغول فعالیت هستند افزود: به طور میانگین هر مددکار در استان یزد به 460 خانواده تحت حمایت کمیته امداد رسیدگی می کند و بیشترین حجم مددجویان تحت پوشش در شهرستان یزد ساکن هستند.
مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه کارکردن برای محرومان بالاترین عبادت است تصریح کرد: بیشترین خدمات کمیته امداد به سمت مددجویان تحت حمایت معطوف است و جامعه تحت پوشش این نهاد در اولویت دریافت خدمات هستند، تلاش و حرکت مددکاران به سمت توانمند سازی مددجویان است.
علیزاده با تاکید بر اینکه امسال نیز باید طرح پالایش مددجویان همچنان ادامه پیدا کند افزود: افزایش تعداد مددجویان افتخار نیست بلکه باید مددجویان در یک دوره مشخص پس از دریافت خدمات خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج شوند تا نیازمندان دیگر جایگزین آنها شوند.
وی گفت: مددکاران باید با دلسوزی تمام همراه با دقت و سرعت کار کنند و اطلاعات کامل و به روز مددکاران از وضعیت مددجویان می تواند راهگشای مشکلات آنان و رمز موفقیت در فعالیت ها شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال، تامین سرپناه و مسکن مناسب برای مددجویان و توسعه مشارکت های مردمی از اصلی ترین محورهای کاری کمیته امداد است و مددکاران خانواده با شناسایی و نیازسنجی مشکلات مددجویان می توانند نقش مهمی در اجرای این برنامه ها ایفا کنند.
24 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت 39 هزار و 260 نفر از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد استفاده می کنند.
استان یزد با یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد.
7536/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده
***
رییس تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: آیین معنوی اعتکاف امسال با شور و هیجانی سراسر عشق به معبود باحضور پرشور جوانان مومن و متدین ابرکوهی ابرکوه برگزارشد و شرکت کنندگان این شهرستان نسبت به سال قبل 49درصد افزایش داشتند.
حجت الاسلام کاظم دشت آبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در آیین معنوی اعتکاف امسال بیش از یکهزار و747 نفرازمردم مومن که اغلب جوانان بودند در 21 مسجد این شهرستان شرکت کردند .
وی با بیان اینکه اگر استقبال جوانان و نوجوانان بسیار چشم گیر بود افزود: اگراز نوجوانان پسر زیر 15 سال استقبال و ثبت نام می کردیم شمار شرکت کنندگان درآیین اعتکاف به بیش از 2هزار و 500نفر می رسید.
دشت آبادی بابیان ائمه جمعه ابرکوه و بخش بهمن استقبال بسیار خوبی از این مراسم معنوی داشتند ادامه داد: ستاد اعتکاف ابرکوه در مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی زمینه تسهیل را برای رازو نیاز کردن مومنان خداجوی در سنت نبوی اعتکاف فراهم کرد.
وی ادامه داد: طرح با قرآن در زلال اعتکاف، اعمال ام داوود، جشن میلاد حضرت علی(ع)، مسابقات فرهنگی، ختم قرآن و مراسم وفات حضرت زینب(س) برای معتکفین در مساجد ابرکوه برگزار شد.
مراسم معنوی اعتکاف که در روزهای 13 تا 15 رجب برگزار مصادف با ولادت حضرت علی (ع) هرسال با استقبال پر شور مردم بویژه جوانان درسراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان ابرکوه دارای بیش از 70 مسجد است که 30 باب آن تاریخی و قدیمی است و 17 مسجد هم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار