تحقیقی میدانی حاکی از آن است که ائتلاف عربی حمله‌کننده به یمن به صورت سازماندهی شده تأسیسات صنعتی این کشور را هدف قرار می‌دهد و تاکنون حدود ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در یمن از بین رفته‌اند.
کد خبر: ۴۰۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 18 April 2017

به گزارش تابناک : شبکه «المسیره» تحقیقی میدانی درباره تخریب سازمان‌یافته تاسیسات تجاری و صنعتی یمن و تبعات این موضع انجام و تأکید کرده حدود 200 عدد از تاسیسات تولیدی و صنعتی از بین رفته و خط تولید بسیاری از کارخانه‌ها در نتیجه محاصره و حملات متوقف شده است.

 

بر اساس این گزارش، ائتلاف عربی به رهبری عربستان، هدف قرار دادن تاسیسات و کارخانه‌‌های تولید مواد غذایی ، پزشکی و نیز آهن و ساختمان‌سازی در مقدمه کار خود قرار داده است ؛ از جمله آن حمله به کارخانه سیمان عمران است که منجر به بیکار شدن 1500 کارگر شده ؛ برآوردها حاکی از آن است که حدود 54 هزار نفر در نتیجه حمله به این کارخانه و توقف تولید آن متضرر شده‌اند.

 

این‌ خسارت‌های مالی علاوه بر خسارت‌های جانی در نتیجه حمله به این کارخانه است؛ در این حمله 15 نفر از جمله چند مهندس کشته و حدود 45 تن دیگر زخمی شدند.

 

در ادامه این تحقیق میدانی که نقل از «عبدالاله شیبان» معاون وزیر صناعت و تجارت یمن آمده است: خسارت‌ها از بحث اقتصادی بسیار بالاتر رفته و (این حمله) تاثیر بسیاری در وضعیت اجتماعی و تولید گذاشته است؛ هزاران کارگر فرصت‌های کاری خود را از دست داده‌اند، در بسیاری از تاسیسات تولیدی بسته شده و بسیاری از خطوط تولید تاسیسات متوقف شده است و همه اینها در وهله اول به محاصره اقتصادی بازمی‌گردد.

 

حمله ائتلاف عربی به یمن وارد سومین سال خود شده است و هزاران تن در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.



منبع : دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار