تابناک تهران - محمدجواد حق شناس در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران گفت: " من به عنوان نماینده ای از حوزه دانشگاه و رسانه به کمپین انتخابات بدون پوستر پیوستم، امیدوارم تمام کاندیداها چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری به این کمپین بپیوندند."
کد خبر: ۴۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 28 April 2017
هنوز هم نام انتخابات برای بسیاری از ما یادآور شهری پر از کاغذ، پوستر و بنر تبلیغاتی است که با نزدیک شدن به روز رأی گیری بر حجم آن افزوده می‌شود.
 
خیابان های فرش شده از انبوه پوستر و تراکت های تبلیغاتی، صحنه ای آشنا برای بسیاری از مردم در ایام تبلیغات انتخاباتی است. پوسترها و تراکت های رنگارنگی که میلیاردها تومان از منابع کشور برای تولید، توزیع و جمع آوری شان هزینه می شود.
 انتخابات بدون پوستر، انتخاب حق شناس کاندیدای شورای شهر تهران
شاید در دوره های گذشته، این حجم از تبلیغاتِ کاغذی، قابل قبول بود، اما اکنون به کمک زیرساخت های ارتباطی از جمله در حوزه فضای مجازی می توان تبلیغات انتخاباتی را با گستردگی سطح نفوذ بسیار بالا و هزینه ای بسیار کمتر انجام داد.
 
طبق برآورد کارشناسان به ازای تولید هر تن کاغذ حدود ۱۷ اصله درخت تنومند باید قطع شود. حال خودتان قضاوت کنید که برای انتخابات پیش رو معادل چند درخت تنومند باید برای تبلیغات نامزدهای انتخابات قطع شود!!!!!!
 
حالا همزمان با آغاز فعالیتهای انتخاباتی، پویش مردمی #انتخابات_بدون_پوستر که از ابتدای سال اعلام موجودیت نمود، دوباره بانگ برآورد تا
به پاس احترام محیط زیست، کاندیداهای انتخابات را به استفاده از روشهای دیگر به استفاده از رسانه های جمعی و مجازی برای معرفی برنامه های خود به مردم مجاب نماید.برای معرفی این پویش آمده است : "ایران سرزمین شکوه و زیباییهاست و تک تک ما در مقابل حفظ و نگهداری آن مسئولیم. بی شک آرزوی قلبی همه ما آبادانی و سر افرازی این سرزمین است و حضورمان در رویدادهایی چون انتخابات و ... صرف نظراز این که جزء رای دهندگان باشیم ویا آنکه خود را در معرض انتخاب مردم گذاشته باشیم به همین منظور است. امروزه فارغ از عکسهای روتوش شده در پوسترهای آویخته بر در و دیوارِ کوی و برزن شهرهابرای تبلیغ و تاثیر بر افکار عمومی ، شاخص های دیگری برای ارزیابی کسانی که قرار است مسئولیت اداره ی شهر و کشور را بر عهده گیرند برای شهروندان مطرح است. تلاش برای حفظ محیط زیست کشور، یکی ازدغدغه‌های مهم و از ملاک‌های سنجشِ مسئولیت‌پذیری_اجتماعی کسانی است که می‌خواهند خود را در معرضِ رای مردم قرار دهند. فراخوان انتخابات بدون پوستر ، پویشی است مردمی که خواستار برگزاری انتخاباتی بدون استفاده از کاغذ است، و صد البته با هدف احترام به نعمت های محیط زیستی خداداده و پاکیزه نگه داشتن طبیعت میهن عزیزمان و این قدمی است بزرگ  و هدفمند در جهت  حفظ منابع طبیعی ایران زمین برای نسل های پس از ما . آری یادمان باشد که  "ما همه " در قبال این مهم مسئولیم."
 
محمد جواد حق شناس، کارشناس مسائل سیاسی و کاندیدای دور پنجم شورای شهر تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران گفت: "در این دوره از انتخابات شوراها من به عنوان نماینده ای از حوزه دانشگاه و رسانه به کمپین انتخابات بدون پوستر پیوستم."
 
وی ادامه داد: "شعار من در این انتخابات، شورای پاک، شهر پاک است، با توجه به این شعار یکی از موضوعات مهم در زمان انتخابات تبلیغات کاغذی کاندیداهاست که وجهه ی شهر را کثیف و زشت می کند."
 
حق شناس هم چنین افزود: "به نظر من اولین قدم در داشتن شهری پاک در انتخابات همین بحث پوسترهاست؛ که علاوه بر هزینه های گزاف مالی، چهره ای زشت و ناپاک به شهر میبخشد که در شأن مردم و همچنین کاندیداها نیست."
 
وی با اشاره به حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: "حفاظت از محیط زیست یکی از وظایف مهم تمام افراد جامعه و مخصوصاٌ اعضای شورای شهر است، پیوستن به کمپین انتخابات بدون پوستر میتواند اولین قدم کاندیداها برای انجام وظیفه ی خود در شورا و همچنین حفاظت از محیط زیست است."
 
وی همچنین تصریح کرد: "هدفِ این کمپین یادآوری «مسئولیت اجتماعی» به کاندیداها است؛ اینکه نخستین گام عملی در مسیرِ «خیر عمومی» و «خدمت صادقانه» به مردم، از تبلیغاتِ انتخاباتی آغاز می شود و آنان می توانند برای شناساندنِ خود به رای دهندگان از روش هایی استفاده کنند که نمادِ تعهد و احترام آنان به دغدغه ها و دیدگاه های عامه مردم است. زیرا مطالبات مردم نه از طریق ولخرجی و غوغا سالاری بلکه به واسطه کشش احساسی که در پس  فعالیت های  کمپین های انتخاباتی  قرار دارد به وجود آمده و بر انگیخته میشود."
 
محمد جواد حق شناس، کارشناس مسائل سیاسی و کاندیدای دور پنجم شورای شهر تهران، در پایان تأکید کرد: "امیدوارم تمام کاندیداها چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری به این کمپین بپیوندند." 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار