مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: از ماه آینده پیک مصرف در کشور آغاز می شود و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و واحدهای نیروگاه بیستون آمادگی تولید برق در پیک مصرف را دارند.
کد خبر: ۴۱۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 01 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس مسعود میرزا عسگری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعت برق ایران و با حضور مدیران و خبرنگاران خبرگزاری های استان برگزار شد؛ اظهار داشت: نیروگاه بیستون 20 سال است که با بهره گیری از نیروی های مجرب و کارآمد به شکل بی وقفه و شبانه روزی مشغول به فعالیت در زمینه تولید برق در غرب کشور است.

 وی در ادامه به اهمیت برق در زندگی امروز اشاره کرد و گفت: امروزه صنعت برق اهمیتی همپای آب و حتی فراتر از آن پیدا کرده است به گونه ای که بدون برق حتی آب هم در دسترس افراد نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون افزود: حادثه هایی که اخیراً در برخی شهرهای ایران به وقوع پیوست؛ نشان داد که برق دارای نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و رفاه مردم است و این مجموعه ویژگی ها اهمیت کار مجموعه نیروگاه را دو چندان کرده است.

میرزا عسگری عنوان کرد: با توجه به وابستگی بسیار زیادی که جامعه به برق پیدا کرده است امروزه حتی تحمل قطع چند دقیقه ای برق هم برای مردم دشوار است.

وی در دنباله سخنانش عنوان کرد: خوشبختانه طی این سال ها صنعت برق علی‌رغم تمامی تحریم‌ها و تنگناهای مالی و اقتصادی به وجود آمده، به خوبی از عهده تامین برق کشور برآمده و مردم بی هیچ وجه کمبودی در این زمینه احساس نکردند.

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با ذکر این نکته که از ماه آینده پیک مصرف در کشور آغاز می شود اظهار داشت: امیدواریم نیروگاه بیستون بتواند همچون سال های گذشته نقشی اثرگذار در تولید برق منطقه و شبکه سراسری ایفا کند. البته در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و واحدها آمادگی تولید برق در دوران پیک مصرف را دارند.


میرزا عسگری افزود: کل ظرفیت برق ایران که 75 هزار مگاوات است و شرکت مدیریت تولید برق بیستون تقریباً یک درصد ظرفیت کل شبکه را داراست ولی با توجه به شرایط، این مجموعه از نقشی بیش از این یک درصد در تولید برق شبکه سراسری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون خاطرنشان کرد: این نیروگاه مهم ترین نیروگاه غرب کشور است و سه درصد برق کشور را تولید می‌کند.

وی در ادامه میزان مصرف برق استان را حدود 540 مگاوات اعلام کرد و گفت: ظرفیت نیروگاه 740 مگاوات است و مازاد این برق تولیدی وارد شبکه سراسری شده و مورد استفاده هموطنان قرار می‌گیرد.

میرزا عسگری اظهار داشت: میزان تولید برق نیروگاه در سال گذشته در بخش واحدهای بخار نیروگاه بیستون چهار میلیون و 289 هزار و 350 مگاوات ساعت بوده که این میزان نسبت به سال 1394 حدود 13 درصد افزایش تولید داشته ایم. همچنین میزان تولید برق در واحدهای گازی اسلام آبادغرب 235 هزار و 803 مگاوات بود که این میزان نسبت به سال 1394، یک افزیش تولید50 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون تصریح کرد: در مجموع سال گذشته چهار میلیون و 615 هزار و 153 مگاوات ساعت برق در شش واحد نیروگاه تحت مدیریت این مجموعه تولید شد که نسبت به سال 94 حدود 14 درصد رشد داشته است.

میرزا عسگری با بیان اینکه نیروگاه شرکت مدیریت تولید برق بیستون در کنار تولید برق، نقش پایدار کننده شبکه سراسری برق را داراست در ادامه اظهار داشت:  این مجموعه نقش مهم پایدار کننده شبکه سراسری برق در منطقه غرب کشور را عهده دار است که این مسئولیت حتی از تولید برق نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است و خوشبختانه در چند سال اخیر این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

 در پایان این نشست خبرنگاران از بخش های مختلف شرکت مدیریت تولید برق بیستون از نزدیک بازدید کردند و با چگونگی روند تولید برق و بخش های مدیریتی آن آشنا شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مجموعه متولی بهره‌برداری و نگهداری از دو واحد 320 مگاواتی نیروگاه بیستون و چهار واحد 25 مگاواتی گازی در نزدیکی اسلام آبادغرب است در ادامه 
افزود: در مجموع ظرفیت تولید برق این شش واحد شرکت مدیریت تولید برق بیستون، 740 مگاوات است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار