دبیر جامعه ایلات و عشایر استان فارس و جنوب کشور تاکید دارد که این جامعه در انتخابات شوراهای شهر و روستا، به‌دنبال شکل‌گیری لیستی حاوی شایستگانی است که فارغ از لابی‌گری و سهم‌خواهی تدوین شده باشد.
کد خبر: ۴۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 03 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:یاشار پولادیان عصر سه‌شنبه 12 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تدوین لیستی مشترک بین اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان با درنظر گرفتن کاندیداهای شایسته‌ای از ایلات و عشایر، مد نظر آنان است، گفت: اگر چنین لیستی شکل نگیرد، تنها راه تدوین و ارائه لیستی مستقل متشکل از کاندیداهای شایسته حاضر بین داوطلبان شورای شهر شیراز خواهد بود.

پولادیان اعتقاد دارد که دولت یازدهم در میان دولت‌های گذشته بیشترین میزان حمایت و توجه را به جامعه ایلات و عشایر داشته است، گفت: به همین دلیل از کاندیدا شدن دکتر روحانی به جد حمایت می‌کنیم اما در انتخابات شوراها نیز اعتقاد داریم باید متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌هایمان جدی گرفته شویم.

وی معتقد است جامعه ایلات و عشایر فارس و جنوب کشور، اندیشه‌های دکتر روحانی را به افکار و مطالبات خود نزدیک‌تر می‌داند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تنها دولتی بود که دستیاری در حوزه قومیت‌ها انتخاب و به نیازها و خواسته‌های جامعه عشایر توجه کرد؛ امروز جامعه ایلاتی و عشایر از عملکرد دولت در توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی قومیت‌ها و رفع مشکلات مراتع برای عشایر کوچ رو و دیگر مسائل، رضایت‌مندی مناسبی دارد.

پولادیان با تاکید بر اینکه جامعه ایلات و عشایر به دنبال سهم خواهی نیست، افزود: انتظار این است که دوستان اصلاح طلب چتر خود را بازتر کنند تا همه افکار و گروه‌های سیاسی را در بر گیرد؛ جریان اصلاحات باید به پتانسیل قومیت‌ها اهمیت بدهد؛ چرا که امروز بزرگترین ایل قشقایی کشور مربوط به فارس است، لذا انتظار داریم که این جامعه بزرگ متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهایش دیده شود .

دبیر جامعه ایلات و عشایر فارس تاکید کرد که اعضای این جامعه در این دوره از انتخابات هم همراه و همگام با مردم ایران در انتخابات مشارکت جدی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار