مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت کود شیمیایی ندارد.
کد خبر: ۴۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 31 May 2015

به گزارش ایرنا ، علیرضا ولی در نشستی با مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید امسال رفع مشکلات بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان را مورد تاکید قرار داده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته سه گروه کودی مشتمل بر پنج نوع کود روانه بازار مصرف شد و در سال جاری با تلاش مسوولان هفت گروه کودی مشتمل بر 25 نوع کود بر حسب نیاز خاک های کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته از تنوع بالایی برخوردار است.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مسوولیت تامین بذر ، کود ، سم و ماشین آلات کشاورزی را بر عهده دارد و دولت قسمتی از خدمات را به بخش های خصوصی واگذار کرده و جز کودهای پتاسه مانند کود سولفات پتاسیم بخش اعظم کود مورد نیاز کشاورزان را از مراکز پتروشیمی فعال داخل کشور تامین می کند.

ولی کود مورد نیاز کشور در سال جاری را بیش از چهار میلیون و 750 هزار تن اعلام کرد و گفت: در زمینه تولید کود سه هزار و 800 کارگزار در استان های کشور فعال است.

ولی افزود: این شرکت به صورت پایلوت و الگو در تعدادی از استان های کشور در قالب طرح های ترویجی طرح ایجاد تعادل در نحوه و میزان مصرف کود را اجرا می کند و معاونت بهبود تولیدات گیاهی باید در برخی از آیتم های تخصصی و شاخص های عملی به ویژه در حوزه مکانیزاسیون آسیب شناسی کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، ولی با اشاره به این که استان اردبیل به عنوان استان پیشرو در زمینه تامین و تدارک کود مورد نیاز کشاورزان است افزود: بر اساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از بخش های خصوصی در چنین استان هایی از سیاست دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: به علت کمبود فضای انباری استان اردبیل در مضیقه شدید است و با پیگیری های مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان احداث اولین مجتمع انباری با هدف ذخیره سازی کود و بذر در زمینی به مساحت هفت هکتار و با ظرفیت 20 هزار تن در اراضی دشت مغان (پارس آباد) جزو برنامه های این شرکت است.

وی بیان کرد: پس از اتمام عملیات اجرایی این پروژه اردبیل توان حمایت از کشاورزان استان های همجوار را هم خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار