بالاترین آمار نحوه فوت در مرگ های غیر طبیعی فوت در اثر تصادفات رانندگی ثبت شده است و بصورت تقریبی در هر سال نیمی از مرگ های غیر طبیعی را شامل میشود.
کد خبر: ۴۲۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 08 May 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی پزشک قانونی استان ، درسال 95 تعداد 451 کارشناسی تعیین علت فوت در ادارات پزشکی قانونی استان انجام شده است. از این تعداد 356 مورد مربوط به مرگ های غیر طبیعی و 95 مورد مرگ های طبیعی بوده است. این رقم نسبت به سال 94 افزایش 4 درصدی داشته است.
در تالار تشریح مرکز استان 260 مورد کالبد گشایی بر روی اجساد در سال گذشته انجام شده است. این کالبد گشایی ها هم بر روی اجساد با مرگ غیر طبیعی و هم بر روی اجساد با مرگ طبیعی دارای ابهام یا شکایت اولیاء دم، انجام شده است.
بالاترین آمار نحوه فوت در مرگ های غیر طبیعی فوت در اثر تصادفات رانندگی ثبت شده است و بصورت تقریبی در هر سال نیمی از مرگ های غیر طبیعی را شامل میشود.

لزوم ارجاع تمام اجساد با مرگ غیر طبیعی به پزشکی قانونی
يكي از مسئوليت هاي مهم و حساس پزشكي قانوني تعيين علت فوت در مرگ هاي غير طبيعي است. مرگهاي غیرطبیعی برحسب علت فوت، مرگهایی هستندکه به دنبال مداخله یکی از چندعامل خارجی همانند عوامل فیزیکی- شیمیایی- روانی ومکانیکی بوقوع پیوسته و براساس علت مرگ همانند برق گرفتگي، حوادث رانندگي، سوختگي، عوارض ناشي از سوء مصرف مواد مخدر، مسموميت با گاز مونو اكسيد كربن، غرق شدگي، سقوط از بلندي، مسموميت دارويي، مسموميت با سم، سلاح سرد، حلق آويز و غيره تقسیم بندي شده اند. تاکید بر این نکته ضروری است که تمام اجساد با مرگ غیر طبیعی جهت تعیین علت فوت باید به پزشکی قانونی ارجاع شود و رضایت و عدم شکایت اولیاء دم نمی بایست منجر به صدور جواز دفن از سوی سایر مراجع شامل پزشکان شاغل در بیمارستانها و یا سایر مراکز درمانی دولتی یا خصوصی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار