مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري گفت: ارتقاء جايگاه سازماني و اجتماعي دهياري ها از راهبردهاي اصلي مديريت توسعه روستايي استان است.
کد خبر: ۴۲۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 09 May 2017
به گزارشخبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ امير خسرواني در گردهمايي مسئولان مالي و كارشناسان فني و اجرايي دهياري هاي استان كه در سالن اجتماعات مديريت بحران استانداري برگزاري گرديد؛ تاكيد كرد: بر اساس قانون كار فعاليت دهياران مشمول بيمه تامين اجتماعي مي باشد و با ايجاد هماهنگي هاي لازم  با سازمان تامين اجتماعي استان مسير انجام اين فرايند هموار شده است و انتظار مي رود كه در سال جاري شاهد بيمه تامين اجتماعي ساختار دهياري هاي استان باشيم.

وي ادامه داد: انتظام بخشي و انسجام بخشي در شيوه پرادخت حقوق و عقد قرارداد ساختار دهياري ها يك ضرورت است و اين دفتر با پيگيري هاي مستمر و برگزاري جلسات كارشناسي 
با مسئولان اداره كار موفق به تدوين سياست هاي اجرايي متناسب شده است كه موجبات وحدت رويه در نظام انعقاد قراددادها و پرداخت حقوق و مزايا را در مجموعه دهياري هاي استان فراهم خواهد كرد.

خسرواني با تاكيد بر ارتقاء پايگاه تشكيلاتي دهياري ها؛افزود: ارتقاء جايگاه سازماني و اجتماعي دهياري ها از راهبردهاي اصلي مديريت توسعه روستايي استان است كه مستلزم تبيين شخصيت واقعي اين نهاد مي باشد.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري بيان كرد: مسئولان امور مالي و كارشناسان فني و اجرايي دهياري ها نقش خطيري در تعميم باور عمومي به قابليت ها و توانمندي هاي دهياري ها دارند كه بايد با اتخاذ تدابير مناسب در اين راستا گام هاي اساسي بردارند.

وي خاطر نشان ساخت: افزايش تعاملات سازنده و عمل به موازين قانوني و دستورالعمل هاي اجرايي براي بهبود عملكرد و شفافيت و سلامت مالي ضروري است كه مسئولان امور مالي و اداري دهياري ها بايد در اين راستا اهتمام ويژه داشته باشند.

وي  در ادامه به كارهاي عمراني با مديريت و نظارت دهياري ها پرداخت و گفت: دهياري ها مديريت برنامه هاي توسعه پايدار در روستاها را برعهده دارند و اجراي پروژه هاي عمراني خرد در روستاها از محل منابع مالي دهياري ها و مشاركت هاي مردمي به تسريع روند بهره برداري از  اين طرح هاي عمراني منجر خواهد شد.

امير خسرواني اظهار داشت: كارشناسان فني و اجرايي بايد رهنمودهاي فني و مشاوره هاي اجرايي لازم را در انجام اقدمات عمراني به دهياران ارايه نمايند و در خصوص پروژه هاي دستگاهي با نظارت بي وقفه زمينه را براي اجراي مطلوب و به موقع كارهاي عمراني در روستاها فراهم سازند.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري از متمركز نمودن اعتبارات روستاهاي فاقد دهياري خبر داد و اعلام كرد: تجميع اعتبارات روستاهاي فاقد دهياري در قالب شماره حساب 

متمركز شهرستاني از رويكردهاي مالي اين دفتر و سازوكاري اثربخش و كارا در هزينه كرد اين اعتبارات و پيشبرد فعاليت هاي عمراني در روستاهاي مذكور مي باشد كه اميد است امسال با همكاري و تعامل سارنده عناصر دست اندكار محقق گردد.

خسرواني در پايان تصريح كرد: دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري استان آماده پاسخگويي به ابهامات و ارايه نظرات تكميلي، ارشادي و قانوني در خصوص اقدامات مالي،  اداري، فني و نظارتي دهياري ها است.

تبيين مشكلات مالي و فني و مهندسي،  ثبت اطلاعات در سامانه بودجه و شيوه تهيه و تنظيم قراردادها از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مطرح شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار