مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای مراکز آزاد استان کرمانشاه در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۲۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹ 10 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،داوود ناصری‌امید  با اشاره به اینکه برنامه‌ها و آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای باید متناسب و برگرفته از شعار امسال مقام معظم رهبری باشد اظهار داشت: ارائه آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار استان کرمانشاه باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته در رابطه با موضوع آموزشهای فنی‌وحرفه‌ای در مراکز دولتی استان 8 درصد رشد داشتیم گفت: در آموزشگاه‌های آزاد نیز شاهد رشد 25 درصدی بودیم.

ناصری امید با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی رفع معضلات کشور رونق اشتغالزایی است گفت: باید بتوان با ارائه برنامه‌های مناسب فنی‌وحرفه‌ای زمینه‌های ایجاد همدلی را در بین دستگاهها به وجود بیاوریم و در این راستا تعاملاتی با مدیریت ارشد استان برقرار تا بتوانیم در زمینه رفع مشکل بیکاری استان که در بالاترین رتبه کشوری قرار دارد تلاش مضاعفی را داشته باشیم.

وی توجه به مشاغلی که در حوزه IT و ICTوجود دارد را در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه اکنون در استان بیش از 10 هزار نفر تحصیل کرده رشته ITو ICT وجود دارد و دو نماد الکترونیک نما و شمیم به سازمان فنی‌وحرفه‌ای محول شده باید در راستای اشتغالزایی اقدامات مؤثری انجام شود.

ناصری امید یکی از برنامه‌های مناسب سارمان فنی‌وخرفه‌ای کشور را تدوین سند اجرایی استانها دانست و اظهار کرد: در انتهای سال 95 در یک گردهمایی که در تهران برگزار شد همه استانها سند اجرایی را با امضای مدیر و کل و ریاست سازمان منعقد کردند که در آن سند تعهدات استانها در همه حوزه‌های که جز وظایف است شرح داده شده و به امضا رسیده است و ما بر اساس آن برنامه اقدام می‌کنیم.

وی سرمایه‌های انسانی را مهمترین عامل تولید در یک سازمان دانست و افزود: انگیزه کاری یکی از پر اهمیت‌ترین حنبه‌های مدیریتی درکشور است که اکنون بیشتر باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه مهم‌ترین اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای را در سال 96 توجه ویژه این سازمان به رونق تولید داخلی، اشتغال و برنامه‌ریزی و آموزش مهارت دانست و اظهار کرد: یک میلیون و 400 هزار نفر دوره مهارت‌آموزی در بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود 25 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه عنوان کرد: در بحث توانمندسازی عشایر و روستاییان و حاشیه‌های شهر یک برنامه مسنجم نیز طراحی شده و قرار بر این است که 112 مرکز شبانه‌روزی در مناطق روستایی، عشایری و دور افتاده کشور برای ارائه آموزشهای لازم ایجاد کنیم و آموزشهای لازم به عشایر را تحت عنوان کارگاه‌های سیار روستایی و شهری پوشش می‌دهیم.

ناصری امید یکی از بزرگترین چالشها و دستاوردها برای مدیران امروز را ایجاد انگیزه در اعضای تیمهای کاری تحت رهبری آنها دانست و اظهار کرد: این انگیزه سبب بالا رفتن بازده کاری کارکنان و آشکار شدن بیشتر تلاش و جدیت آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اضلاع محوری بحث اشتغال توجه به آموزش است عنوان کرد: امسال شعار «هر ایرانی یک مهارت» را باید تمام دستگاه‌های مربوطه جدی بگیرند و پرتال سازمان جهت ثبت‌نام از افرادی که می‌خواهند شغلی داشته باشند اما فاقد مهارت هستند آماده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار