اظهارات حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که اوایل هفته جاری در مصاحبه با شبکه المنار لبنان درباره نقش ترکیه، عربستان و قطر در بحران سوریه در سطح گسترده ای در محافل خبری برخی کشورهای منطقه بازخورد داشته است همچنان بازتاب آن در رسانه های سوری ادامه دارد.
کد خبر: ۴۲۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 11 May 2017
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه به نقل از وزیر دفاع ایران نوشت: هرگونه ورود نظامی ترکیه به خاک سوریه، تجاوزی در راستای خدمت به گروه های تروریستی به شمار می رود.
سانا افزود: وزیر دفاع ایران در این مصاحبه به نقش عربستان، قطر و دیگر کشورهای عربی و ترکیه در پشتیبانی و حمایت از گروه های تروریستی و تلاش برای مسلح کردن آن ها به منظور سرنگونی حکومت سوریه اشاره کرد.
پایگاه خبری سوریه 'الان' نیز به نقل از سردار دهقان نوشت : ترکیه از سال 2011 و از ابتدای بحران سوریه اقدام به مسلح کردن تروریست ها و اعزام آن ها به داخل خاک سوریه کرد.
روزنامه الثوره نیز به سخنان وزیر دفاع درباره حمایت ترکیه، عربستان و قطر از تروریسم در سوریه اشاره کرد و نسبت به بازگشت خطر تروریسم به سوی این کشورها هشدار دارد.
پایگاه خبری سوریه الحدث سخنان حسین دهقان در پاسخ به محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را برجسته تر از دیگر بخش های این مصاحبه منتشر کرد.
الحدث به نقل از وزیر دفاع کشورمان نوشت: سعودی ها گمان می کنند می توانند کاری انجام دهند ولی من به آن ها توصیه می کنم به حماقت دست نزنند و اگر چنین کاری کنند درعربستان جای امنی غیر از مکه و مدینه باقی نخواهد ماند.
پایگاه وزارت دفاع سوریه نیز درخلاصه اخبار صبحگاهی خود نوشت : پاسخ وزیر دفاع ایران به محمد بن سلمان؛ اگر عربستان حماقت کند جای امنی غیر از مکه و مدینه در عربستان باقی نمی ماند.
سازمان مرکزی رادیو و تلویزیون سوریه نیز همین بخش از سخنان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران را منتشر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار