فرماندار سمنان:
فرماندار سمنان با بیان اینکه ۱۱۹ نفری که در انتخابات شورای شهر سمنان ثبت نام کرده بودند تایید صلاحیت شدند، گفت: با انصراف ۱۲ نفر ۱۰۷داوطلب در این انتخابات رقابت خواهند داشت.
کد خبر: ۴۲۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 14 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید عباس دانایی بعد از ظهر یک شنبه در نشست خبری خود در جمعاصحاب رسانه به نیزبانی فرمانداری سمنانبا بیان اینکه مراحل انتخابات با ثبت نام نامزدها در روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد، ابراز داشت: در مجموع ۱۱۹ نفر برای نامزدی شورای شهر داوطلب شدند که بارد صلاحیت سه نفر آمار به ۱۱۶ تن رسید که در نهایت پس از ابلاغ اعلامیه رسمی وزارت کشور همه افراد تایید صلاحیت شدند که با انصراف ۱۲ نفر رقابت به ۱۰۷ داوطلب تنزیل یافت.

وی با بیان اینکه در ۹ روستای سمنان شورا سه نفره و در روستای خیرآباد شورای پنج نفره خواهد بود، افزود: در حوزه روستایی انتخابات شورای اسلامی در مجموع ۷۰ نفر ثبت نام کردند که با انصراف پنج نفر رقابت انتخاباتی در شورا به ۶۵ نفر در ۱۰ روستای سمنان رسید.

فرماندار سمنان بابیان اینکه در مجموع سه هزار و ۳۰۰ نفر در برگزاری انتخابات شهر سمنان همکاری می کنند، ابراز داشت: ۱۴۳ نفر به عنوان نماینده فرماندار، ۲۷۲ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات نظارت بر انتخابات، ۱۴۳ بازرس وزارت کشور و بیش از ۵۰۰ نفر از عوامل نیروی انتظامی در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت مشارکت خواهند داشت.

دانایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات این دوره در شهر سمنان برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیکی انجام می شود، ابراز داشت: ۴۰۱ صندوق الکترونیک برای اخذ رای در شعبات شهرپیش بینی شده است که برای آشنایی مردم با روند کار، آموزش لازم از طریق تریبون نماز جمعه، کسبه و بازار به مردم ارائهشده است و تا پایان هفته نیز روند آگاه سازی مردم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ شعبه اخذ رای شهری و ۱۴ شعبه روستایی در شهرستان سمنان پیش بینی شده است، افزود: ۱۴۳ شعبه اخذ رای در شهر سمنان منظور شده است که از این تعداد ۱۳۳ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار رای گیری را انجام می دهند و همچنین ۱۸ شعبهاخذ رای مخصوص بانوان فعالیت خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار