تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری درحالی که نسبت به افزایش آمار طلاق در این استان هشدار می دهد، در عین حال گفت: این استان از نظر آمار طلاق رتبه 27 کشور را دارد و در ردیف استان های با آمار پایین طلاق قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 31 May 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام مقدس اظهار کرد: آمار روز افزون طلاق در این استان بگونه ای است که اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، بزودی شاهد کاهش این رتبه خواهیم بود.
وی درباره دلایل نرخ فزاینده طلاق در چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: دلایل این امر متفاوت از استان های دیگر نیست، اما آنچه که در جوامع کوچک شهری و یا روستایی مورد توجه است، تفاوت الگوهای فرهنگی و آرمان و توقعات زنان این جوامع است.
وی نقش رسانه های مجازی و شبکه های ماهواره ای را در یکسان سازی این الگوها بدون توجه به فرهنگ حاکم بر خانواده های شهری و روستایی پررنگ دانست و ادامه داد: امروزه رسانه های مجازی با ارائه الگوهای نامتعارف به جوامع روستایی بدون توجه به شرایط فرهنگی هر جامعه، آرمان و توقعات زنان روستایی را دستخوش تغییر کرده است.
مقدس بیان کرد: از آنجا که این انتظارات مبتنی بر واقعیت شرایط موجود نیست، اما این مشکل موجب تعارضاتی در خانواده ها شده است.
وی ادامه داد: با توسعه ارتباطات، زنان رشد کرده و به حقوق خود آشنا شده اند و نیازمند جایگاه بالاتر و احترامی بیش از گذشته اند، حال اگر مردان قایل به این احترام نباشند و درصدد تداوم رفتارهای گذشته خود باشند، این عدم تعادل منجر به بالاگرفتن تعارض و تنش در خانواده می شود.
وی افزود: برای حفظ بنیان خانواده خواسته و توقعات زنان باید منطبق بر ظرفیت های خانواده بوده و مردان نیز سطح آگاهی و شناخت خود از نیازهای جدید زنان را ارتقا دهند.
مقدس، شرکت اعضای خانواده در جلسات و دوره های آموزشی و مشاوره های تخصصی بصورت فردی و گروهی را راهکار موثری برای کاهش تعارضات و ایجاد تعادل در خانواده عنوان کرد.
شاخص نسبت طلاق به ازدواج از سال 88 تا سال 94 در چهارمحال و بختیاری روند افزایشی داشته است، بگونه ای که در سال 88 از یکصد ازدواج 6.8 منجر به طلاق و در سال 89 نیز این رقم 6.7 مورد بوده که در سال 90 به هشت مورد و در سال 91 و 92 نیز به ترتیب 9.9 و 10 مورد طلاق ثبت شده است.
همچنین براساس آمارهای ارائه شده میزان طلاق در سال 94 این استان نسبت به سال 93 افزایش 13.6درصدی را نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار