امام جمعه دامغان:
به گزارش تابناک سمنان، امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فارغ التحصیل مکتب امام جعفر صادق (ع) بود، گفت: ایشان سعادت دنیوی و اخروی مردم را در حیات دینی می دانستند.
کد خبر: ۴۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴ 04 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان بعدازظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی به میزبانی مسجد جامع دامغان با بیان اینکه فضل و شخصیت یک عالم برابر با ۷۰ هزار عابد است، اظهار داشت: یک عالم، امت را شفاعت می کند و نگاه به عالم عبادت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با قیام خود توانست افق تاریخ و مملکت را تغییر دهد و طاغوت و طاغوتیان را به زباله دان تاریخ بیندازد، اضافه کرد: امام (ره) شخصیتی مکتب دیده، مدرس و مولف بود و جوانمردی آن حضرت یک امتیاز ویژه و بزرگ به حساب می آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان خاطر نشان کرد: امام (ره) حامی دین، قرآن و ارزش های دینی و اسلامی بود و تا پایان عمرخود از دین، اسلام و معنویات دست بر نداشت.

حسینیان از امام خمینی (ره) به عنوان عارف بالله یاد کرد و افزود: فتوای امام راحل یک فتوای حکومتی بود و فکر و اندیشه آن عالم بزرگوار و اندیشمند جهانی و بین المللی بوده است.

وی از امام خمینی (ره) شخصیتی با تعبد، شجاع و بی باک یاد کرد و افزود: امام (ره) با قیام و رهبری خود به همه ما آموخت که نباید تسلیم زور شد و با این حرکت خود الگوی تسلیم ناپذیری را به ما آموختند.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز امام (ره) در کنار دیگر امتیازات آن حضرت این بود که مکتب سیاسی را طراحی کرد و سیاست را با دیانت در هم آمیخت، تصریح کرد: آن حضرت دارای سیاست علوی و آینده نگر بود و با توکل به خدا مردم را به صحنه آورد و دین را در بستر سیاسی جاری کرد.

امام (ره) طلسم غارت گری را در هم شکست

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه امام (ره) طلسم غارت گری را در هم شکست، اظهار داشت: قیام ابا عبدالله الحسین ( ع ) یک قیام لله بوده است و امام ( ره ) نیز در راه و مسیر آن حضرت گام بر داشت و کاری که برای خدا و با یاد و نام خدا باشد از یک اجر و پاداش مضاعف برخوردار است.

حسینیان با اشاره به سالروز تعیین حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بعد از ارتحال امام راحل در ۱۴ خرداد سال ۶۸ افزود: تصمیم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در تعیین معظم له به عنوان رهبر انقلاب یک تصمیم و اراده انقلابی بود.

وی مقام معظم رهبری را دارای شخصیت ممتاز معنوی، الهی، هوشمند، تیزهوش و مدیر و مدبر دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدیر بحران هستند که با این نوع مدیریت توانستند در حوادثی چون غائله فتنه ۸۸ و کوی دانشگاه، کشور را از بحران ها نجات دهند.

هدف سند ۲۰۳۰ تهی کردن جامعه از معنویت است

امام جمعه دامغان با اشاره به سند ۲۰۳۰ افزود: یکی از اهداف اصلی طراحان و مسببان این سند این است که جامعه را از معنویت تهی کنند و زمینه فساد را در جامعه ترویج و گسترش دهند.

حسینیان ضمن بیان اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ مردم را سکولار می کند و این سند یک جنایت بزرگ است که با هوشیاری و درایت بالای رهبری انقلاب جلوی اجرای آن گرفته شد، اضافه کرد: مجریان این طرح باید بدانند هرگز نمی توانند فرهنگ دینی ایران را تغییر دهند چون این کشور ولی فقیه دارد و با وجود او هرگز آسیب و ضربه نخواهد دید.

مداحی یکی از مداحان الله در رثای پیر جمران امام خمینی (ره) و شهدای والامقام قیام ۱۵ خرداد ۴۲ از دیگر برنامه های این آیین بوده است.

این آیین از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد برگزاری ارتحال امام ( ره ) و با همکاری هیئت امنای مسجد جامع دامغان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار