کد خبر: ۴۳۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 06 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان یزد هدف اصلی از برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی را نشر و نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه دانست .

«عباسعلی دانافر» در دیدار با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با ابراز خرسندی از همکاری پرحجم و سازنده ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری استان، هدف و مأموریت این دو مجموعه را در یک راستا برشمرد و گفت: گسترش کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه، رسالت اصلی دو دستگاه است و به همین خاطر همدلی و همدلی آنها سبب تقویت این حوزه می‌شود .

وي فعالیت در جشنواره رضوی را افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، نهادینه کردن سیره رضوی در جامعه است و همه مربیان و کارکنان کانون در خدمت برگزاری موفق این جشنواره خواهند بود .

«رقیه دوست فاطمی‌ها» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این جلسه مشترک که به منظور هماهنگی برای برگزاری موفق بخش کودک و نوجوان  هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد برگزار شد، به تشریح مراحل برگزاری و شیوه‌های شرکت در جشنواره هفتم پرداخت .

وی خاطرنشان کرد:  کانون پرورش فکری به دلیل فعالیت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، این امکان را دارد تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توان تخصصی کارکنان خود مشارکت تأثیرگذار و قابل توجهی در بخش کودک و نوجوان این جشنواره داشته باشد .

دوست فاطمی‌ها، به اضافه شدن شیوه‌های جدید برای مشارکت کودکان و نوجوانان در جشنواره  هفتم اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر معرفی کتاب‌ «ماه غریب من» ویژه نوجوانان در مسابقه کتابخوانی و مسابقه نقاشی از داستان‌های کتاب «10 قصه از امام رضا(ع)» ویژه کودکان، بخش تولید کلیپ‌های معرفی کتاب‌های جشنواره و انتشار آن در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز اضافه شده است و کودکان و نوجوانان شرکت در این بخش نیز می‌توانند با انتشار آثار خود، جزو برگزیدگان جشنواره باشند .

«مهدیه‌السادات حسینی مطلق» کارشناس فرهنگی و مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در بخش پایانی این جلسه به تشریح اهداف، شیوه‌های تهیه کتاب و شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکار همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان، حضور مردم در جشنواره هفتم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته باشد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار