دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از افزایش ۵۹ درصدی کشفیات مواد مخدر طی دو ماه اول سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 10 June 2017
حسین چناریان پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: در ۱۲ استان کشور به عنوان استان های هدف «بند دو» دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باید اقدام ویژه در زمینه پاکسازی و ساماندهی معتادین متجاهر و رسیدگی به خرده فروشان در اولویت قرار گیرد که کرمان جزو این استان ها است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این دو دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با مواد مخدر هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه استان کرمان در زمینه ساماندهی و پاکسازی معتاد متجاهر بود، عنوان کرد: در استان کرمان با اقدامات خوبی که صورت گرفت دو هزار و شش نفر از افرادی که جزء مصوبه بودند جمع آوری و ساماندهی شدند.

 چناریان  افزود: دو هزار و شش نفر شامل بند «دو» ۶۵۱ نفر خرده فروش مواد مخدر و هزار و ۳۵۵ نفر معتاد پر خطر و متجاهر بودند که بعد از غربالگری و اقدامات انجام شده ۹۳۶ نفر از آنها در مراکز ماده ۱۶ و تبصره دو ماده ۱۶ پذیرفته، ساماندهی و تحت درمان قرار گرفته اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بیان کرد: کرمان جزو ۴ استانی است که باید اقدامات مقابله ای در آن ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در دو ماهه سال جاری ۵۹ درصد رشد در زمینه کشفیات و برخورد با مواد مخدر داشته ایم که این نشان از عملکرد خوب دستگاه های  مرتبط این حوزه است.

چناریان با اشاره به اینکه برنامه ها و اولویت های استان کرمان فرهنگی، پیش گیری و درمان است، افزود: یک میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار به ادارت و سازمان های استان کرمان برای مسائل فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد و درمان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته با حضور قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در استان چند مصوبه داشته ایم، راه اندازی مرکز درمان برای سنین زیر ۱۷ سال، راه اندازی یک سرپناه شبانه ویژه زنان از آن جمله اند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تکمیل اردوگاه ماده ۴۲ حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تصویب شد و اعتبار آن در حال واگذاری است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان داشت: یک اعتبار برای ۳۰ خانه ورزشی روستایی و یک اعتبار طرح محیط های کار و صنعتی دراستان کرمان در نظر گرفته شده است.

چناریان افزود: در سال جاری اولویت های ما برای کاهش عرضه و تقاضا در چهار بخش است یک ضربه به بنیه اقتصادی قاچاقچیان و اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی باندهای مواد مخدر است که مقرر شد در این خصوص یک پایگاه ویژه اطلاعات  برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در  شرق کشور در استان  کرمان راه اندازی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار