داود یاوری در گفتگو با تابناک :
مدیر کل اداره تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان توجه به اشتغال درراستای کاهش بیکاری حائز اهمیت است، که اقدام وزارتخانه در جذب کارورز در بنگاههای اقتصادی، و انتقال دانش آنان در محیط کار موجب ایجاد انگیزه برای کار آفرینی و ارایه ایده های نو در بخش های مختلف می شود.
کد خبر: ۴۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 13 June 2017
داود یاوری امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: مشمولان پس از ثبت نام در سامانه و جذب در بنگاههای اقتصادی به ازای هر سه شاغل یک کاروز بیمه از سوی دولت بیمه شده و معادل ۳۱۰ هزارتومان حداقل مزد کارگر در وجه او پرداخت می شود.

این مسئول به شرایط جذب کارورز اشاره کرد و گفت: افراد با مدرک کاردانی حداقل با ۲۳ سال سن، کارشناسی با ۲۵ سال سن، کارشناسی ارشد ۲۶ سال سن و در مقطع دکترا با شرایط  ۳۲ سال سن می توانند در این طرح شرکت و جذب شود.

مدیر کل اداره تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان  کرد: دراین طرح  به کاورزان از ۴ تا ۶ ماه متناسب با استانداردهای تعریف شده آموزش لازم داده می شود.

 یاوری با بیان اینکه از جمله دیگر فعالیت های اداره تعاون رسیدگی به دعوای کارفرماو کارگراست، تصریح کرد: در زمان مشخص، نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر جهت صلح وسازش به هیئت های اجرایی، ارجاع داده می شوند.

این مدیر ارشد با بیان اینکه درصورت عدم سازش، شکایت آنان بمدت پانزده روز قابل رسیدگی است، افزود: با حضور نمایندگان مدیرکل تعاون، فرماندار و رئیس کل دادگستری به دادخواست آنان رسیدگی و سپس رای صادر می شود.

یاوری اظهارداشت: در طول سالهای گذشته  ۱۳هزارو ۷۴ فقره دادخواست  مطرح شده که  طی ۲۴ الی ۳۵ روز  به اختلافات  آنان رسیدگی شده و ۱۵ درصد آرا قانونی بین کارفرما و‌کارگر صادر شده است.

 این مسئول به تامین امنیت شغلی مادران شاغل در دوران شیردهی اشاره و ادامه داد: قبل از اجرای این طرح کارگران دایم و موقت در صورت استفاده از مرخصی اضطراب اخراج  از کار توسط کارفرما را داشتند، که براساس قانون جدید کارفرما  تا دوسال حق اخراج آنان را درصورت استفاده از مرخصی ندارند.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار