معاون دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت:برخی متکدیان به ویژه زنان اتباع بیگانه به صورت گروهی وارد شهر می‌شوند وبه ‌صورت باندی فعالیت کرده و در مناطق مختلف شهر اقدام به تکدی گری می کنند.
کد خبر: ۴۴۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 13 June 2017
احمد جمالی‌زاده ظهر دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان کار رفسنجان اظهار داشت: در خصوص ساماندهی کودکان کار و متکدیان در شهرستان اقداماتی انجام شده اما وضعیت بهتر نشده و به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی با اشاره به تفاوت در نحوه تکدی گری در زمان حاضر، افزود: تکدی گری تنها به گرفتن پول نیست، گاهی می‌بینیم افرادی در جایگاه‌های سوخت در واقع نیازمند به بنزین نیستند اما با گرفتن بنزین از مردم آن را جای دیگری ذخیره می‌کنند و با همدستی یک یا چند نفر اقدام به فروش بنزین می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از متکدیان که بسیار سمج هم هستند بهداشت روانی مردم را به هم زده اند و باید در این خصوص اقداماتی برای ساماندهی آنان صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان در ادامه گفت: زنان اتباع بیگانه با بچه‌هایی در بغل ناقل بیماری‌هایی هستند که می‌تواند جامعه را تحت‌تأثیر قرار دهند، برخی متکدیان به صورت گروهی وارد شهر می‌شوند و به ‌صورت باندی فعالیت کرده و در مناطق مختلف شهر اقدام به گدایی می‌کنند.

جمالی زاده ابراز داشت: برخی متکدیان به صورت ارباب رجوع به ادارات وارد شده و اقدام به تکدی‌گری می کنند که این نوع تکدی نیز بر هم زدن بهداشت روانی مردم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تأکید بر لزوم ساماندهی متکدیان غیر ایرانی در شهر هستند، تصریح کرد: برخی از این متکدیان که معتاد هم هستند اچ آی وی مثبت بوده و در حال تکدی گری هستند که زنگ خطری است. معمولا این افراد از خانواده هم طرد شدند و هیچ‌کس آنها را نمی‌پذیرد و ساماندهی این افراد هم ضرورت دارد.

جمالی زاده بیان داشت: تکدی گری جرم است لذا باید از ابزار و برنامه‌های پیشگیری‌کننده برای مقابله با این متکدیان و رفع چهره زشت تکدی‌گری از شهر استفاده شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار