معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با اشاره به‌ قرار گرفتن 540 شهر کشور در شرايط تنش آبي گفت: شهرهاي بزرگ کشور مثل بندرعباس و سنندج نيز در شرايط خاص تأمين آب هستند.
کد خبر: ۴۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 06 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، حميدرضا تشيعي در بازديد از طرح ساخت تصفيه‌خانه آب گلپايگان در استان اصفهان با اشاره به شرايط خاص تامين آب در ايران اظهار داشت: کشور در شرايط ويژه در خصوص تأمين آب قرار دارد و هم‌اکنون دغدغه اصلي مجامع بين‌المللي بحران کم‌آبي است؛ اين در حالي است که بارندگي در کشور ما از 250 ميلي‌متر در چهل سال گذشته به 205 ميلي‌متر رسيده است و اين کاهش شرايط را بحراني‌تر مي‌کند.

وي با اشاره به‌ قرار گرفتن 540 شهر کشور در شرايط تنش آبي افزود: در اين شهرها ميزان توليد و مصرف آب برابر است و در زمان حاضر شهرهاي بزرگ کشور مثل بندرعباس و سنندج نيز در شرايط خاص تأمين آب هستند.

تشيعي با بيان اين که شرايط تأمين آب در منطقه گلپايگان به‌ طور نسبي مناسب است، تصريح کرد: البته مناسب بودن نسبي شرايط تأمين آب در منطقه گلپايگان بدان معني نيست که بايد به همين منابع اکتفا کرد. وي ادامه داد: کيفيت آب در شهرستان گلپايگان از لحاظ گوارايي مورد تأکيد است و براي حل اين مورد آبفاي استان اصفهان طرح آب‌رساني به گلپايگان را آغاز کرد و ساخت تصفيه‌خانه آب از حدود يک سال و نيم گذشته شروع شد.

تشيعي يادآور شد: ظرف مدت کوتاهي فاز اول اين تصفيه‌خانه از طريق فيلتراسيون مستقيم در مدار بهره‌برداري قرار گرفت و براي بهره‌برداري کامل از آن، بخش‌هاي اصلي تجهيزات فرايندي خريداري شده و در حال نصب است و نگراني بابت فرايند تصفيه آب نداريم و به‌ طور متوسط هشتاد درصد پيشرفت در ساخت تصفيه‌خانه داشته‌ايم.

معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به شرايط خاص تأمين آب شرب در استان‌هاي مختلف گفت: دغدغه اصلي مجموعه وزارت نيرو و شرکت مهندسي اين است آبي که با حفر کيلومترها تونل به يک بخش از کشور انتقال مي‌يابد، قيمت تمام‌ شده بسيار بالايي دارد و بايد قطره‌ قطره آن را حفظ کرد.

وي به محوريت مديريت مصرف در وزارت نيرو و شرکت مهندسي آبفاي کشور اشاره کرد و افزود: محور کار ما در سطح کشور مديريت مصرف و مديريت تقاضا است و در اجراي طرح‌ها بايد بتوانيم هدررفت آب را به حداقل ممکن برسانيم و بهره‌وري حداکثري داشته باشيم.


منبع: موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار