دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با اشاره به اینکه یک کیلو شیشه مساوی با آلوده شدن 4 هزار نفر است، گفت: مازندران محل دپوی موادمخدر نیست بلکه محل مصرف است.
کد خبر: ۴۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 07 June 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری علیرضا مرادی صبح امروز در نشست خبری در آستانه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزیر کشور با سیاست‌های رئیس‌جمهور، موضوع اعتیاد را مورد توجه ویژه قرار داد، با این رویکرد که مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی باشد.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌هایی از مسئله اعتیاد متوجه جامعه است و حدود 4 هزار نفر در راه مبارزه با موادمخدر در کشور به شهادت رسیدند، افزود: بیش از 12 هزار نفر هم مجروح شدند و این‌ها هزینه‌هایی است که نظام در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های مبارزه با موادمخدر فقط رویکرد مقابله‌ای ندارد، تصریح کرد: اگرچه مقابله، محور مبارزه با موادمخدر است اما موضوع درمان هم در دستور کار دولت قرار دارد و در مازندران نزدیک به 600 مرکز متادون‌درمانی خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه 77 مرکز اقامتی کوتاه‌مدت در استان داریم، تصریح کرد: مرکز بازپروری قاجارخیل به‌صورت رایگان فعالیت می‌کند و اکنون 170 بیمار در این مرکز نگهداری می‌شوند که بحث درمان و اشتغال این افراد هم مطرح است.

مرادی با بیان اینکه نکته مهم، توسعه مشارکت‌های مردمی در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد است، ادامه داد: در مازندران 125 سازمان مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال به فرمانداری‌ها تاکید کردیم که سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید گسترش یابد، خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف مردم باید در حوزه مبارزه با موادمخدر به میدان بیایند و کمک کار دولت باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه در مبارزه با موادمخدر، خدا را شاکر هستیم که یک منطقه آلوده‌ای که به‌صورت علنی موادمخدر توزیع و مصرف شود در مازندران نداریم، اظهار کرد: این همت در دولت یازدهم اتفاق افتاده است و حتی در نقاط آلوده هم عملیات انجام می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ معتادی در ملأ عام مشاهده نمی‌شود، اضافه کرد: در مقابله با موضوع موادمخدر هفت مورد عمده در فهرست اصلی برنامه امسال قرار دارد و مقابله با ورود موادمخدر یکی از این موارد است.

مرادی با بیان اینکه درباره تولیدکنندگان موادمخدر صنعتی، آگاه‌سازی می‌کنیم، ادامه داد: مقابله با عرضه موادمخدر از دیگر برنامه‌های ما است و حتی برای منازل هم طرح داریم و برای هر کلانتری، پنج سهمیه تعیین شده و در روز مشخص با هماهنگی دستگاه قضایی عملیات انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پاکسازی در مناطق آلوده حتی تا پاتوق‌ها و نقاط آلوده هم اعمال می‌شود، تصریح کرد: برای داروخانه‌ها، عطاری‌ها، مراکز خرید و ... هم طرح اجرا می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه کمیته حقوقی شورای هماهنگی مبارزه با مخدر، فعالیت مناسبی در پیشگیری فرهنگی دارد، ادامه داد: اقدامات مقابله‌ای صورت می‌گیرد که پرونده‌های بسیاری وارد دستگاه قضایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یک کیلو شیشه مساوی با آلوده شدن 4 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: مازندران محل دپوی موادمخدر نیست بلکه محل مصرف است.

مرادی با بیان اینکه کار فرهنگی فقط این نیست که دولت اعتبار بدهد و بعد کار انجام دهیم، اظهار کرد: با اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید در مبارزه با موادمخدر، فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اقدامات فرهنگی، بیشترین اعتبار را در بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه و ... داریم، گفت: 19 دستگاه از اعتبارات فرهنگی بهره‌مند هستند و بعضی از دستگاه‌ها دستورالعمل دارند که از اعتبارات فرهنگی باید در حوزه مبارزه با موادمخدر استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار