کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته 186 هزار نفر در استان آموزش‌های پیشگیری از معلولیت ناشی از انفجار مین دریافت کردند.
کد خبر: ۴۴۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 19 June 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دلکش الیاسی ، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده در مناطق مرزی استان کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته و از ابتدای مهر ماه 186 هزار نفر تحت پوشش اجرای این طرح قرار گرفتند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، دامداران، عشایر و کشاورزان است.

به گفته کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان کرمانشاه، آموزش‌ها از سوی مربیان مجرب و آموزش دیده است و به جامعه هدف این طرح کتاب آموزشی ارائه می‌شود.

الیاسی عنوان کرد: علاوه بر ارائه آموزش‌ها از طریق کتاب‌های مخصوص در راستای پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین، طراحی کیف، دفتر و لوازم تحریر نیز  برای جامعه هدف این طرح انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش به جامعه هدف این طرح به مدت شش ماه است و در شهرستان های مرزی قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه، جوانرود و ثلالث باباجانی صورت می‌گیرد.

کارشناس دفتر پیشگیری از معلولیت های اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این دوره ها را افزایش آگاهی گروه های در معرض خطر در برابر معلولیت های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده عنوان کرد.

الیاسی با بیان اینکه این دوره‌ها هر سال برگزار می‌شود، افزود: در مهرماه امسال هم دوره پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین را داریم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار