مدیرگروه بهداست محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در بازدید کارشناسان 3هزارو 14 گرم مواد فاسد و منقضی کشف و ضبط و از ورود آن به چرخه ی مصرف در جامعه جلوگیری شد که 56 مورد از این کشفیات در سطح شهرستان ها بوده است.
کد خبر: ۴۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 21 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ازکرمانشاه، امروز امیر کرمی در جمع خبرنگاران درسالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهارداشت:12 هزار بازدید از مراکز تامین و توزیع مواد غذایی، قنادیها و کارگاههای پخت زولبیا وبامیه و اماکن بین راهی در ماه مبارک رمضان داشته ایم که در این بازدیدها بالغ بر 100مورد اخطار صادر کرده ایم. 
 
وی به برگزاری 35 جلسه در سطح استان با ماموران دامپزشکی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و... اشاره کرد و افزود:  در بازدید سرزده از واحدهای تولیدی یک واحد کارگاه بدون مجوز تولیدی زولبیا و بامیه کشف و پلمپ شد. 

مدیرگروه بهداست محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  استان کرمانشاه ادامه داد: 117 در راستای کنترل وپیشگیری 117مورد نمونه برداری  در شهرستان کرمانشاه از فرایند پخت زولبیا و بامیه صورت گرفته است، همچنین 672 مورد نیز نمونه برداری در سطح شهرروستا های استان به عمل آمده است. 

این کارشناس بهداشت محیط  با اشاره به شکایت مردم در این دوره از تامین وتوزیع مواد غذایی، تولید زولبیا و بامیه و...، خاطرنشان کرد: در راستای نظارت و کنترل بر مراکز تامین  وتوزیع مواد غذایی و آشامیدنی درواحدهای تولیدی  200نفر از کارشناسان بهداشت محیط در سطح استان در ایام ماه رمضان و بقیه ایام دراین زمینه فعالیت داشته و نظارت آنان در ایام خاص وماه مبارک رمضان تشدید می شود. 

امیری اظهارداشت: قبل از شروع ماه رمضان  طی جلسه ای با نمایندگان واحدهای تولیدی و قنادیها نکات و هشدارهای لازم در پخت حلیم، زولبیا و بامیه و... مطرح کرده ایم، همچنین از طریق سامانه در راستای آگاهی بخشی به مردم برای تهیه مواد غذایی وشیرینی جات درقالب تبلیغات و ارسال تصاویر گرافیکی هشدار داده ایم.
 
وی با رد شایعه استفاده از پنبه در پخت حلیم، گفت: در صورت گزارش تخلف توسط واحدهای تولیدی کارشناسان ما ظرف 24 تا 72 ساعت موارد تخلف را پیگیری و دراین زمینه حساسیت نشان داده اند.
 
مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: 36 جلسه آموزشی با ادارات مختلف و درون سازمانی برای نظارت بیشتر بر واحدها وکارگاههای تولیدی برگزارشده همچنین 22 جلسه نیز با اتحادیه قنادان سطح شهرستانهای استان داشته ایم که در این راستا 25 مصاحبه با رسانه های مختلف انجام شده است.

امیری با بیان اینکه در ایام رمضان  84 نمونه زولبیا و بامیه برای آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شد، بیان کرد: بیشتراین  تولیدات بیش از اندازه از رنگ ها درپخت آن استفاده شده است.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار