با توجه به استقبال گسترده زائران و مجاوران مشهد الرضا(ع) و بنابه درخواست نخبگان و چهره های استانی و کشوری بر دائمی شدن شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی فعالیت این نمایشگاه تا دهه کرامت ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۴۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 29 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی که از بهمن ماه سال گذشته فعالیت خود را در قالبی متفاوت و به عنوان یک موزه زنده از حوادث تاریخی، بناهای تاریخی، آداب و رسوم و مشاغل قدیمی شهر مشهد مقدس آغاز کرده است به دلیل استقبال گسترده زائران و مجاوران برای چندمین بار تمدید شد.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی را در قالب آیین ها و اداب و رسوم مردم مشهد در ماه پر برکت رمضان به نمایش گذاشته پرداخته بود که مورد توجه مردم قرار گرفت و با توجه به شروع سفرهای تابستانی و ورود زائران و مسافران به مشهد الرضا این نمایشگاه تا دهه کرامت تمدید شد.
در این شهرک تاریخی شهروندان و زائران و مسافران حریم رضوی می توانند در قالب های تئاتر، نمایش، روایتگری، نقالی و ... با تاریخ شهر مشهد و حوادث پیرامون آن از جمله واقعه قیام مسجد گوهرشاد، انقلاب مردم مشهد، مکان های تاریخ ساز این شهر آشنا شوند.
همچنین آشنایی با آداب و رسوم، بناهای تاریخی و مذهبی شهر مشهد، مشاغل قدیمی، سنت ها و آیین های محلی و مذهبی، دانشمندان و مشاهیر خراسان، سبک معماری و سبک زندگی دینی شهر مشهد و لمس اتفاقات پیرامون شهر مشهد از دیگر برنامه های شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی است.
گفتنی است شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی تا دهه کرامت همه روزه از ساعت 18 الی 23 در بلوار وکیل‌آباد، انتهای خیابان کوثرشمالی  میزبان زائران و مسافران خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار