طرح نظارتی ساماندهی سیم و کابل غیر استاندارد به مدت یکماه انجام و بیش از 170 مورد از واحدهای خرده فروشی، عمده فروشی و واحدهای تولید کننده سیم و کابل برق بازرسی شدند.
کد خبر: ۴۵۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 01 July 2017
طرح نظارتی ساماندهی سیم و کابل غیر استاندارد به مدت یکماه انجام و بیش از 170  مورد از واحدهای خرده فروشی، عمده فروشی و واحدهای تولید کننده سیم و کابل برق بازرسی شدند.

علی اصغر اصغری مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان با اشاره به اهمیت کاربرد سیم و کابل برق در صنعت و ساختمان و رعایت استانداردهای اجباری به منظور پیشگیری از صدمات احتمالی و همچنین رعایت حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اجرای طرح « ساماندهی و برخورد با سیم و کابل غیر استاندارد » را بسیار حائز اهمیت دانست.

علی اصغر اصغری در این خصوص گفت، این طرح با همکاری بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان، بازرسان اتاق اصناف و کارشناسان اداره کل استاندارد در قالب گشتهای مشترک و با هدف ساماندهی، نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای تولید کننده و عرضه کننده سیم و کابل و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد و فاقد کیفیت در سراسر مراکز عرضه این محصولات درسطح استان صورت پذیرفت.

وی افزود، در این طرح بیش از 170 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و عرضه کننده سیم و کابل در سطح استان بعمل آمد که پس از بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان تعداد 12 واحد عرضه کننده سیم و کابل متخلف شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پرونده تخلف این واحدها به ارزش 190 میلیون و 490 هزار ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.

این مقام مسئول در ادامه گفت، بر اساس آمار احصالی از اجرای این طرح بیشترین تخلفات صورت گرفته مربوط به شهرستان گرگان  و با عنوان تقلب در کسب و عدم ارائه فاکتور خرید بوده است .

اصغری همچنین با تاکید بر ادامه روند این بازرسیها از تمامی تولید کنندگان و عرضه کنندگان سیم و کابل در سطح استان خواست تا با رعایت موارد قانونی از تولید و عرضه هر گونه محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت خودداری نموده و از مصرف کنندگان نیز خواست تا با دقت بر داشتن نشان استاندارد و کد  10 رقمی بر روی این محصولات و همچنین دریافت فاکتور مبادرت به خرید نمایند.

وی در خاتمه از تمامی شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص مورد را سریعا از طریق سامانه تلفنی 124 به بازرسان این سازمان گزارش نموده تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار