مدیر کمیته امداد شهرستان میبد مطرح کرد:
کد خبر: ۴۵۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 01 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ 32 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 20 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و وام اشغال در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد میبد پرداخت شد.
 مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد یکساله این نهاد به مقایسه فعالیت های انجام شده سال 95 نسبت به سال ۹۴ پرداخت.

حسین زین الدینی، مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و کاهش آمار افراد تحت حمایت از جمله سیاست های مهم کمیته امداد است، گفت:تلاش در جهت اشتغال زایی و خوداتکایی و رسیدن مددجویان به استقلال اقتصادی اصلی ترین برنامه این نهاد است، به همین منظور ۱۳۳ مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت اعطاء شد و ۱۶ میلیارد و ۸۴۸  میلیون ریال در این خصوص از محل منابع بانکی و امدادی پرداخت شد،  این میزان تسهیلات اعطایی در مقایسه با سال 94 ، 14 درصد افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد تصریح کرد: بیش از سه میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی نیز در قالب وام قرض الحسنه کارگشایی برای رفع بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی به ۹۳ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال ۹۵ اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند غیر تحت حمایت مساعدت شده است، بیان کرد: بیش از ۹ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال از کمک های ارائه شده در قالب کمک معیشت بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است.

زین الدینی با اشاره به عملکرد این نهاد در بخش فرهنگی گفت: ۷۵ دانشجو و ۱۴۷ دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی کمیته امداد شهرستان میبد استفاده می کنند، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی بوده است، یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال در این بخش هزینه شد.
وی افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۹۶ خانوار تحت حمایت با جمعیت دو هزار و ۵۳۶ نفر از خدمات کمیته امداد شهرستان میبد بهره مند هستند، تعداد خانوار تحت حمایت ۲۵ درصد و نفرات تحت حمایت ۳۲ درصد نسبت به سال 94 کاهش داشته است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: در زمینه ارائه خدمات بهداشت و درمان به جامعه هدف تحت حمایت بیش از ۷۹۰ میلیون ریال پرداخت شده است، در حال حاضر ۲۳۵خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه های اجتماعی هستند که در این خصوص نیز دو میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در سال ۹۵ اختصاص یافت.

وی در خصوص عملکرد این نهاد برای تامین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوء تغذیه مددجویان( کودکان کمتر از شش سال) ۸۳۷ میلیون ریال به ۹۲ خانوار مشمول این طرح کمک کرد که این مبلغ در مقایسه با مدت سال 94، ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

زین الدینی افزود: همچنین طی این مدت۴۱ نوعروس تحت حمایت با دریافت بیش از یک میلیارد ریال(۶۴ درصد رشد) کمک هزینه تامین جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند.

وی در ادامه به خدمات عمرانی ارائه شده به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بیش از دو میلیارد ریال در زمینه احداث، تعمیر و بازسازی ۷۸ منزل مسکونی مددجویی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان میبد با اعلام افزایش ۱۶ درصدی حامیان طرح اکرام ایتام در این شهرستان افزود: هم اکنون ۷۳۹ حامی، حمایت مادی و معنوی ۹۳ یتیم تحت حمایت این شهرستان را در قالب طرح اکرام ایتام بر عهده دارند؛ طی سال 95 بیش از سه میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال از سوی این حامیان  به ایتام تحت حمایت مساعدت شد.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام از جمله طرح های مشارکتی این نهاد است که مورد توجه و استقبال نیکوکاران قرار گرفته است، خاطر نشان کرد:  بر اساس این طرح حامیان خیر می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰۰  هزار ریال حمایت یک یا چند یتیم تحت حمایت کمیته امداد را عهده دار شوند.

زین الدینی اذعان کرد: خیران میبدی در سال گذشته بیش از شش میلیارد ریال زکات (۷۹ درصد رشد) و شش میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال صدقه داده اندکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل۱۰ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، شایسته ذکر است؛ 32 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 20 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و وام اشغال در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد میبد پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار