حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق حقیقتا مجاهدانه کار کرد و نفاق به وسیله محاکم و دادستانی کل انقلاب با برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ریشه کن شد.
کد خبر: ۴۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 01 July 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای انقلاب گفت: هفته قوه قضائیه فرصتی برای دستگاه قضا است تا بخشی از دستاوردها و اقدامات را به نظر مردم برساند.

اهم سخنان دادستان کل کشور را در ادامه می‌خوانید:

*ما ادعا نداریم که قوه قضائیه امروز ما بی عیب و نقص است؛ اما باید تلاش کنیم بر نقاط قوت بیفزاییم و  قوه قضاییه قوه حاکمیتی است و انتظار این است که نظام دولت و مجلس در جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها کمک کنند.

*در جایی که منافع ایران را در خطر ببینیم از طریق وزارت امور خارجه پیگیر دعاوی می‌شویم که بخشی از دعاوی پیگیری شده، بخشی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده است، به عنوان مثال در مورد مصادره بنیاد علوی آمریکا هم شاکی و هم قاضی است.

*دستگاه قضایی این امر را شایسته نظام و مردم نمی‌داند و توسط هر جناح و گروهی انجام شود محکوم است. در ماجرای توهین به رییس جمهور دادستان تهران تشکیل پرونده داد و از ضابطین، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اطلاعات لازم را جمع آوری کرده است و امیدواریم برخورد عادلانه صورت گیرد.

* اهانت برای هیچ مقام و فرد مسلمان زیبنده نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و انتظار ما از اصحاب رسانه تلاش در این عرصه است.

*برای شش نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی کیفر خواست صادر شده و به دادگاه رفته است.

* در رابطه با مدیران دوتابعیتی قصد داشته‌ایم در این چند روز نامه نوشته تا زودتر جواب ما را بدهند؛ امیدواریم صدای شما (خطاب به خبرنگار) را بشنوند و جواب دهند.

*در خصوص تخلفات انتخابی جمعا 277 گزارش داشتیم که تعدادی از این شکایات رسیدگی شده، تعدادی قرار منع تعقیب و برای تعدادی کیفرخواست صادر شده است.

*قطعا رسیدگی به جرم سیاسی در دادگاه طبق قانون انجام می‌شود اما باید بین جرم سیاسی و جرم امنیتی تفکیک قائل شد.

*ما مرتبا کانال‌های متخلف را شناسایی و فیلتر می‌کنیم؛ اما سرور تلگرام در خارج است و متاسفانه در کشور یک کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد و باعث شده در در برخورد با کانال‌های متخلف نباشیم.

*پرونده‌های بانکی و موسسات مالی پرونده‌های گسترده هستند که به علت کم کاری و عدم نظارت مناسب برخی دستگا‌ه‌ها مردم گرفتار می‌شوند.از بانک مرکزی خواسته‌ایم نظارت خود را افزایش دهد که در یکسال گذشته این امر صورت گرفته است.

*اهانت کنندگان بیان انتقاد را هیچوقت به حرف های ناامید و توهین آلوده نکنند و بدانند اهانت درهرحال محکوم است؛ اگر مقامات مورد اهانت قرار گیرند، دستگاه قضایی وظیفه دارد بدون شکایت آن مقام، با اهانت کنندگان برخورد کند.

*ما نباید گزینشی عمل کنیم؛ جریانات طرفدار رئیس جمهور در جریان توهین به رئیس جمهور همانطور رفتار کنند که اگر به رئیس قوه قضاییه توهین می‌شد رفتار می کردند.

* بانک مرکزی می‌گوید من نیرو و شرایط نظارت کامل را ندارم هرچند که این این عذر  پذیرفته نیست؛ چراکه می‌توانند با همکاری نیروی انتظامی بررسی کنند که آیا بانک‌ها و موسساتی که ایجاد می‌شوند مجوزهای لازم را دارند یا خیر.




منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار