گزارش تابناک تبریز از صحن علنی شورای شهر تبریز؛
به گزارش تابناک تبریز، در جلسه این هفته شورای شهر تبریز، پس از نطق پیش از دستور اعضای شورابه بیان دیدگاه های خود در مورد موضوعات مختلف از قبیل هبه ها و قیمت گذاری املاک بیان کردند.
کد خبر: ۴۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 02 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، در جلسه این هفته شورای شهر تبریز، پس از نطق پیش از دستور اعضای شورابه بیان دیدگاه های خود در مورد موضوعات مختلف از قبیل هبه ها و قیمت گذاری  املاک بیان کردند.



 حسن اسوتچی :آقای دبیری، قضیه هبه در مورد افراد نیازمند مطرح می شود، حال جای سؤال است که بخشش 15 میلیاردی شما برای تغییر کاربری اداره کل حراست یا هبه 600 میلیونی  به هیئت حسینیه جان نثاران یا لایحه عظیم قیچی ساز نیز جزو این قضیه ها بوده است؟ اگر چنین است پس چرا هبه به دو کارگر نیازمند شهرداری که هر کدام نیازمند 15میلیون تومان هستند، یک سال و نیم است که بی جواب مانده است؟

دبیری در پاسخ اسوتچی گفت :  نمی خواهم جواب شما را دهم که اسوتچی نیز با صدای بند گفت که منت نذار جواب بده که دبیری نیز در پاسخ به وی یادآور شد که منت نمی گذارم و برای  مصالح شهری پاسخ نمی دهم.



ایرج شهین باهر :چهار سال است تاکید می کنیم ارزیابی یک حرفه است ،اگر کارشناسان رسمی دادگستری صلاحیت ارزیابی نداشته باشد، پروانه آن ها ابطال می شود.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی قیمت گذاری ملک ها باید به دست متخصصین سپرده شود ،افزود، کارشناسان رسمی دادگستری مرجع رسیدگی دارد و پاسخگوست.
شهین باهر همچنین از عدم انرژی و تحرک اعضای شورا انتقاد کرد وگفت: اعضای شورا در پایان دوره دیگر رغبتی به تصمیم جدی و اظهارنظر ندارند.

چمنی : 30هزار تومان برای ارزیابی یک ملک به چهار نفر داده می شود و این غیر قابل قبول بوده و احتمال خطا را افزایش می دهد.

علی شیاری : فردی که برای خانه خود نمی تواند دو کیلو میوه بخرد ، به عنوان هیئت ارزیاب برای ملکهای 100میلیاردی قیمت گذاری می کند.

حاجی زاده :اگر ما به مسائل شهری دلسوزی نداشته باشیم ،مطمئنا تهران بی تفاوت تر ازما خواهد بود.

 شمارا به خدا قسم می‌دهم بیش از این مارا تحقیر نکنید.

س از طرح لایحه هبه ۲۵۰ میلیون تومانی به سازمان اسناد و کتابخانه های ملی، درسخوان با اعتراض به دبیریگفت که چند جلسه به پایان شورا مانده،شما را به خدا سر ما را با هبه مشغول نکنید و شورای شهر را تا این اندازه تحقیر نکنید، با ۲۵۰ میلیون هبه مشکل اسناد ملی حل نشده و جلسات شورای شهر نباید با جلسات از پیش برنامه ریزی شده جلو رفته و با دیکته چند لایحه جلو نرود.
درسخوان خطاب به دبیری:شما را به خدا قسم می دهم بیش از این ما را تحقیر نکنید و در جلسات باقی مانده با هبه های دیکته شده شورا را از حالت شورایی خارج نکنید.

دبیری :شورا چهارم تا 13 مرداد میتواند راجع مسائل و لوایح شهر تعیین تکلیف کند.

سیاه نمایی نکنید
وی در خطاب به درسخوان اضافه کرد، از نظر تعداد لوایح هبه شاید زیاد باشد ولی شورا زمان اندکی برای آن ها اختصاص داده است.

دبیری اضافه کرد ،لوایح هبه به منزله بذل و بخشش نیست و برای حل مشکلات با سقف چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار