نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تشنه‌ایم که دولت برای رفع مشکلات و موانع تولید و صنعت، لایحه به مجلس بیاورد.
کد خبر: ۴۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 04 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، عبدالرضا مصری ، با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور نیازمند تحول است و چاره‌ای جز تحول نداریم، اظهار کرد: در بعد اقتصادی اکنون با مشکلاتی مانند بیکاری، فشارهای اقتصادی و امکان تحریم‌های جدید مواجهیم.

وی افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، در این بین صنعت پیش قراول اقتصاد است و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل شود، باید به بخش صنعت بها، امکان و میدان بدهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که صنعتگران با آن مواجهند، ادامه داد: صنعتگر و معدنکار ما هیچ چیزی از سایر فعالین این حوزه در دنیا کم ندارد، اما شرایط برابر برای رقابت با آنها برایش فراهم نیست.

مصری خاطرنشان کرد: تولیدکننده ما در بخش سرمایه که اولین گام است باید تسهیلات با بهره 20 درصد بگیرد، اما در دنیا سود تسهیلات دو درصد است و تولیدکننده ما در همین بخش 18 به صفر عقب است.

وی گشایش LC، مالیات و بیمه سنگین، هزینه‌های بالای گمرک و ترخیص، حمل و نقل، مواد اولیه و ... را از دیکر مشکلات تولیدکنندگان کشور برشمرد.

وی عنوان کرد: گاهی وقتی تولیدکننده با وجود همه این مشکلات یک کالایی را تولید می‌کند، ناگهان یک محموله بزرگ از چین و... با 70 درصد قیمت وارد بازار می‌شود و تولیدکننده را زمین‌گیر کرده و واحد او را به تعطیلی می‌کشاند.

این نماینده مجلس افزود: اگر نمی‌توانیم شرایط تولیدکننده داخلی را مانند خارجی‌ها کنیم، حداقل برعکس عمل کنیم و روی واردات کالاها تعرفه‌های بالا ببندیم که به راحتی و ارزانی وارد کشور نشود.

مصری همچنین بر لزوم حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر تاکید داشت و خاطرنشان کرد: ما نمایندگان تشنه‌ایم که دولت چند لایحه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و معدنی کشور به مجلس بیاورد.

وی در ادامه از مشکل بیکاری کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: دولت باید لکه ننگ بیکاری را از کرمانشاه پاک کند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قبول داریم کرمانشاه درگیر بیماری بیکاری است، دولت باید به پاس رای بالایی که مردم این دیار به آقای روحانی دادند یک برنامه ویژه فقط برای کرمانشاه تدوین کند و ما هم در مجلس از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌کنیم.

مصری یادآوری کرد: اگر بیکاری حل نشود، بحران اقتصادی ناشی از آن به بحران اجتماعی، سیاسی و در نهایت امنیتی تبدیل خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار