کد خبر: ۴۵۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰ 05 July 2017
از صبح امروز اخبار متفاوت و گاهاً نگران کننده ای در رسانه های جمعی منتشر شده است ، مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در سطح شهر تبریز.
با توجه به انتشار اخبار متفاوت از این اتفاق ، همچنین انتشار مصاحبه ای از فرماندار محترم شهرستان تبریز ، لازم است در این خصوص توضیحاتی خدمت شهروندان محترم ارائه شود :

۱- حوالی ساعت ۵ صبح روز سه شنبه ۱۳ تیر صدایی شبیه به انفجار حوالی سه راهی ارتش و حافظ شنیده می شود و به دنبال آن یکی از دوستان محترم رسانه ای طی تماس با فرماندار محترم تبریز ، علت را جویا می شود. آقای دکتر شهرتی فر پس از استعلام از فرماندهی انتظامی شهرستان ، به خبرنگار محترم اطلاع می دهد صدای شنیده شده ناشی از ترکیدگی لاستیک کامیون می باشد و خوشبختانه مورد خاصی نبوده است.

۲- پس از ساعت ۶:۳۰ صبح همان روز همکاران محترم اداره گاز حدفاصل چهارراه آبرسان تا سه راهی زعفرانیه اقدام به ایمن سازی و تعمیر خطوط گازرسانی می نمایند و به همین دلیل صداهایی در این محدوده به گوش می رسد.
۳- متاسفانه برخی دوستان رسانه ای این دو موضوع را به هم ربط می دهند و علاوه بر انتشار مصاحبه ای از معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان مبنی بر بروز انفجار گاز ، مصاحبه ای را با فرماندار محترم شهرستان تبریز ، که در جلسه منتخبین شوراهای کلانشهرها در تهران به سر می برد ، منتشر می کنند که قطعا به سبب متفاوت بودن دو اتفاق اشاره شده ، مصاحبه های منتشره موجب افزایش شایعات و گمانه زنی ها در سطح شهر می شود.
۴- از آنجائیکه صدای ترکیدن لاستیک با صداهای ناشی از عملیات تخلیه گاز متفاوت است ، جای تعجب دارد با پیش کشیدن صدای شنیده شده در محله بارون آواک ، که قبل از عید سعید فطر به وقوع پیوسته بود ، شرایطی ایجاد می شود که شهروندان احساس کنند مسئولین شهرستان از اتفاقات واقعه بی خبر هستند !
۵- ضمن تاکید بر لزوم اطلاع رسانی ادارات روابط عمومی دستگاه های خدمت رسان از قبیل گاز ، برق ، مخابرات و ... درخصوص برنامه های اجرایی در سطح شهر ، به اطلاع شهروندان محترم می رساند برای رفع نگرانی مردم ، موارد احتمالی امنیتی توسط نیروی انتظامی و فرمانداری شهرستان تبریز اطلاع رسانی می گردد و درصورت پیش بینی وقوع اتفاقات و بحران ، مراتب توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری اطلاع رسانی می شود.

لذا با توجه به جمیع موارد ذکر شده از همکاران محترم رسانه ای تقاضا داریم ضمن رعایت اصول و اخلاق و رسالت اطلاع رسانی صحیح ، ضمن انعکاس متناسب رویدادها و مصاحبه های مرتبط در این خصوص ، موجبات کاهش نگرانی و رفع شایعات در جامعه را فراهم سازند و ضمن ارتباط با منابع موثق خبری و مسئولین ادارات ذیربط ، از تفسیر و گمانه زنی خودداری نمایند. یقیناً با علم به جایگاه رفیع رسانه ها در جامعه ، بر این باور هستیم همراهی و احساس وظیفه ی همکاران محترم به رفع حواشی در سطح شهر کمک خواهد کرد.
در پایان لازم میدانیم از همکاریهای صمیمانه ی رسانه ها و سایت های خبری درخصوص انعکاس اخبار و رویدادها تشکر نمائیم و امیدواریم ارتباط مستمر رسانه ها با مسئولین شهر موجب انعکاس صحیح اخبار و اطلاعیه ها گردد./روابط عمومي فرمانداري تبريز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :