مدير كل دامپزشكي يزد خبر داد:
مدير كل دامپزشكي استان يزد از افزایش 32 درصدی عملیات خونگیری و آزمایش بیماری تب مالت در سه ماهه اول سال جاری با هدف پيشگيري از اين بیماری در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 10 June 2015
به گزارش تابناک یزد ،دكتر "علي اكبر حدادزاده" اظهار كرد: در 3 ماهه نخست سال جاری سه هزار و 600 راس گاو خونگیری شده و از نظر آلودگی به میکروب بروسلا به عنوان عامل بیماری تب مالت در انسان، آزمایش شده است که نسبت به سه ماه اول سال گذشته، 32 درصد افزایش داشته است.

وي با بيان اين كه در این ارتباط گاوهای راکتور بروسلوزی طی سه ماه اول سال جاری شناسایی و روانه کشتارگاه شد، افزود: بروسلوز یکی از شایعترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که از طریق تماس با دام‌های آلوده بویژه در زمان زایمان و همچنین مصرف فراورده‌های لبنی غیر پاستوریزه مثل پنیر و بستنی‌های محلی به انسان منتقل می‎‎شود.

حدادزاده علائم این بیماری در انسان را تب مواج، عرق شدید، سردرد، ضعف، کاهش وزن، افسردگی، درد  کمر، پشت و مفاصل ذكر كرد و عمده‌ترین راه پیشگیری از بیماری در دام‌ها را واکسیناسیون، شناسایی و حذف دام‌های راکتور یا آلوده، رعایت شرایط قرنطینه ای و خودداری از خرید دام از دامداری های بدون سابقه بهداشتی دانست.

وي با اشاره به نظارت‎های دامپزشکی بر چرخه تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی مثل شیر و گوشت، به مردم توصیه کرد: برای عدم ابتلاء به بیماری تب مالت از فراورده‌های پاستوریزه استفاده كند و در صورت استفاده از شیر غیر پاستوریزه آن را بجوشانند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
این حیوانات زبان بسته اونوقت چی میکشن از دست ما؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار