مدیرکل جهاد کشاورزی کرمان عنوان کرد
دیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال 300 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در حوزه کشاورزی شمال استان کرمان صرفه‌جویی شده است.
کد خبر: ۴۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 11 June 2015
عباس سعیدی صبح امروز در دیدار تعدادی از مدیران بخش کشاورزی استان کرمان از جمله جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی و کارشناسان تحقیقات با امام جمعه کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی استان کرمان از کشاورزی‌های مطرح در سطح کشور است.

وی بیان داشت: استان‌های کرمان و فارس بیشترین میزان اشتغال را در حوزه کشاورزی و درآمد حاصل از آن را دارند و کرمان به لحاظ تأثیرگذاری بر تولید از استان‌های سرآمد کشور است.

سعیدی عنوان کرد: 6.6 میلیون تن در سال تولید محصولات کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان است و عمدتاً در تولید گوشت قرمز، مرغ و محصولات باغی و زراعی در استان خودکفا هستیم.

وی تصریح کرد: محصول خرمای تولیدی استان کرمان عمدتاً به سایر استان‌ها صادر می‌شود و در زمینه تولید پسته، خرما، گردو و گل محمدی در مقام‌های اول هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: معضل اصلی استان کرمان و به ویژه بخش کشاورزی، کمبود آب است که بنا به دلایلی از جمله توسعه سطح کشت و عدم اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار ایجاد شده است.

سعیدی ادامه داد: امسال با اهتمام استاندار کرمان و تلاش جهاد کشاورزی بر اجرای طرح همیاران آب توانستیم بیش از 10 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی را به آبیاری تحت فشار مجهز کنیم.

وی افزود: این در حالی است که از بدو انقلاب اسلامی تا سال گذشته در مجموع 45 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مربوط به شمال استان کرمان به آبیاری تحت فشار مجهز شده بود.

سعیدی با بیان اینکه امسال 300 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شمال استان کرمان حاصل شده است، خاطرنشان کرد: پیگیر هستم تا سیستم‌های آبیاری نوین را در همه مزارع و باغ‌های کشاورزی استان کرمان اجرا کنیم.

وی ابراز داشت: طرح همیاران آب تأثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی داشت و این روند کاری را همچنان ادامه می‌دهیم.

سعیدی گفت: در استان کرمان توسعه سطح زیرکشت نداریم و به جایگزینی کشت‌های کم ‌آب‌بر از جمله زعفران، زرشک و گل محمدی می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی در صدد است تا در برنامه‌های خود به افزایش میزان تولید و بازدهی مزارع و باغ‌ها توجه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار