رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: گواهینامه رانندگان در صورت ارتکاب تخلفاتی که نمره منفی دارند، ضبط خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "فضل الله شیری "، عنوان کرد: ارتکاب تخلفات موضوع ماده 7 قانون جرایم، ضمن اعمال قانون باعث اخذ نمره منفی برای صاحب گواهینامه خواهد شد.

وی افزود: دور زدن درجا و هرگونه حرکات نمایشی، حرکت موتورسيکلت بر روي يک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز بيش از 50 کيلومتر در ساعت، سبقت غيرمجاز در راه هاي دو طرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمائي و رانندگي، حرکت به طور مارپيچ، حرکت با دنده عقب در آزاد راه ها و بزرگراه ها و رانندگي در حالت مستي و مصرف داروهاي روان گردان از جمله این تخلفات است.

این مقام انتظامی ادامه داد: تجاوز از سرعت مجاز بيش از 30 تا 50 کيلومتر در ساعت، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از وسايل نقليه از پياده رو، عدم رعايت حق تقدم عبور، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه، نقص فني موثر يا نقص فني در سامانه سيستم روشنائي در شب، عدم رعايت مقررات ايمني، رانندگي با وسايل نقليه عمومي بيش از زمان مجاز، عدم رعايت شرايط مندرج در گواهينامه از قبيل استفاده از عينک سمعک يا تجهيزات خاص، عدم توجه به فرمان پليس ايست يا پرچم و عدم رعايت مقررات حمل بار از دیگر تخلفات مشمول نمره منفی به حساب می آید.

سرهنگ شیری با اشاره به اینکه نمره منفی بار اول 30 نمره و ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و در صورت تکرار 25 نمره منفی و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و در صورت تخلف بار سوم با 20 نمره منفی باعث ضبط گواهینامه به مدت یکسال و تنزل یک رتبه گواهینامه متخلف می شد.

این مقام انتظامی در پایان اعلام کرد: راننده در محدوده زمانی ضبط گواهینامه تا پایان محرومیت حق رانندگی نداشته و در صورت بی توجهی ضمن اعمال قانون، خودرو متوقف خواهد شد، همچنین در صورت بروز حوادث، شامل جرایم رانندگی بدون گواهینامه است که عواقب جبران ناپذیری دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار