امام جمعه گلپایگان:
تابناک: امام جمعه گلپایگان گفت: برخی می‌گویند با پیشرفت علم دیگر نیازی به نظر مراجع تقلید نیست، در حالی این افراد غافل از این هستند که افرادی که راه خود را از راه مراجع و علما جدا کرده‌اند چگونه به ناکجاآبادها کشانده شده‌اند.
کد خبر: ۴۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 12 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا اسماعیلی ظهر امروز در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی به تلاشگران عرصه کشاورزی اظهار کرد: از 21 تا 27 خردادماه هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه کشاورزی یکی از موضوعات اساسی کشور است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که کشور ایران درزمینهٔ حاصلخیزی زمین و آب دارد می‌تواند در عرصه کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کند.

امام‌جمعه گلپایگان تأکید کرد: مرغوبیت نوع زمین و آبیاری مناسب در شهرستان گلپایگان موجب شده است که 22 محصول زراعی در این شهرستان کشت و قابل‌برداشت باشد.

اسماعیلی همچنین به دیگر ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان گلپایگان پرداخت و افزود: رشد و نمو ماهیان سردابی و گرمابی، پرورش گاو و گوسفند و انواع طیور و کشت انواع محصولات کشاورزی این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان و حتی کشور تبدیل کرده است.

وی بابیان اینکه نوع آبیاری کشاورزی باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های پی‌درپی در سال‌های اخیر، آبیاری محصولات کشاورزی باید از سنتی به شیوه نوین مانند آبیاری‌های قطرهای و بارانی تغییر پیدا کند.

امام‌جمعه گلپایگان تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی اعتبارات خوب و مناسب و حتی بلاعوض به آبیاری‌های تحت‌فشار اختصاص می‌دهد ولی بازهم کشاورزان از آن استقبال نمی‌کنند و باید علت این عدم استقبال بررسی شود.

اسماعیلی کاهش منابع آبی و سفره‌های آب زیرزمینی، خرده مالکی، پیر شدن فعالان بخش کشاورزی را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی برشمرد و گفت: با یکپارچه‌سازی اراضی و تشویق جوانان به سمت کشاورزی و استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و آبیاری می‌توانیم کشاورزی کشور را به سمت خودکفایی پیش ببریم.

وی همچنین به‌روز 26 خردادماه و سالروز شهادت سربازان دلیر اسلام اشاره کرد و افزود: در سال 44 شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد به دست مزدوران رژیم شاه به درجه رفیع شهادت رسیدند و وظیفه ما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان و ادامه دادن راه آنان است.

امام‌جمعه گلپایگان تصریح کرد: برخی از فرصت‌طلبان در فضای مجازی القا می‌کنند که با پیشرفت علم دیگر نیازی به نظر مراجع تقلید نیست در حالی این افراد غافل از این هستند که افرادی که راه خود را از راه مراجع و علما جدا کرده‌اند چگونه به ناکجاآبادها کشانده شده‌اند.

اسماعیلی بدعت‌گذاران در دین را نکوهش کرد و افزود: دین اسلام دین تعادل است و افراط‌وتفریط جایی در دین ندا‌رد و کسانی که در دین اسلام نوآوری و بدعت می‌آورند با زبان بی‌زبانی آن را تکذیب می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار