کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سرعت وزش باد از صبح سه شنبه در شمال استان به 80 کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا سه هزار متر و زابل تا پنج هزار متر کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۷۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 01 August 2017

مرتضی فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا روز شنبه هفته آینده در شمال استان ادامه می یابد و احتمال افزایش سرعت باد تا 90 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
وی افزود: کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده ای و هوایی برای شمال سیستان و بلوچستان در این مدت پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی گفت: در این مدت نفوذ گرد و خاک را در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان داریم و پدیده قالب در بیشتر نقاط استان گرد و غبار گسترده خواهد بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: فردا در نواحی شرقی و مرز غربی استان هم شدت وزش باد قابل ملاحظه است در این مناطق باد و گرد و خاک همراه با کاهش دید پیش بینی می شود.
فرجی اظهار داشت: برای نواحی جنوبی تر و سواحل سیستان و بلوچستان افزایش سه تا پنج درجه ای دما و از فردا در نیمه شمالی استان کاهش پنج درجه ای دما رخ می دهد.
وی گفت: آسمان سیستان و بلوچستان قسمتی ابری است که پوشش ابر در نیمه جنوبی استان بیشتر مشاهده می شود و احتمال رگبارهای خفیف و پراکنده در ارتفاعات جنوب وجود دارد.
وی افزود: بعد از ظهر روز گذشته بارندگی خفیف و پراکنده در توابع نیکشهر در جنوب استان گزارش شد.
وی بیان کرد: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل 19 درجه سانتی گراد و دلگان با حداکثر 49 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار