معاون فرماندار سپیدان گفت: با مدیریت مصرف پایدار منابع آب امکان حیات را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۷۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 04 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: فرهاد جهان خواه  در جلسه‌ای که پیرامون حل‌وفصل برداشت آب سه کارخانه آب‌معدنی، تگرگ سپیدان، سپیدان چشمه و تک چشمه از سرچشمه دو روستای بهرغان و برشنه واقع در بخش مرکزی شهرستان سپیدان برگزار شد، اظهار داشت: باید با مصرف پایدار منابع آب امکان حیات را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم و در این زمینه، مهم‌ترین مسئله، مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب است.

وی افزود: کشور ایران درواقع ازنظر جغرافیایی کشور کم آب است که در حال حاضر نیز به دلیل کاهش میزان بارندگی‌ها، با پدیده خشک‌سالی مواجه شده است.

معاون فرماندار سپیدان با بیان اینکه استان فارس نیز با پدیده خشک‌سالی مواجه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت آبی شهرستان سپیدان نسبت به سایر شهرستان‌ها بهتر است ولی قطعاً ما در آینده با بحران بی‌آبی روبه‌رو خواهیم شد پس ضرورت دارد با مصرف پایدار منابع آب امکان حیات را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم و در این زمینه، مهم‌ترین مسئله، مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب است.

وی در پایان بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی، شرب و صنعت را ضروری دانست و خواستار برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش مصرف آب شد.

در ادامه پاک‌نژاد بخشدار بخش مرکزی سپیدان نیز اظهار داشت: بحران آب امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی کشورها می‌باشد و باید کمبود آن را با استفاده صحیح از منابع آبی موجود مدیریت کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در استفاده از منابع آبی باید دقت بیشتری صورت گیرد و تنها راه جبران کمبود این عنصر حیاتی، استفاده صحیح از آن و جلوگیری از هدر رفت آن است.

گفتنی است در این جلسه راهکارهای مناسب جهت تقسیم عادلانه و قانونی آب سرچشمه بهرغان - برشنه بین اهالی دو روستا و سه کارخانه مذکور بررسی و مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تجمیع کردن لوله‌های منصوبه سه کارخانه آب‌معدنی در اسرع وقت، صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار