کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: بیشترین حوادث انفجار مین در شهرستان‌های مرزی مربوط به عشایر است.
کد خبر: ۴۷۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دلکش الیاسی ، با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: متاسفانه آثار جنگ هنوز در استان وجود دارد و بعضا مین‌های به جا مانده از جنگ تحمیلی در شهرستانهای مرزی استان مشاهده می‌شود. 

وی افزود: متاسفانه در مواردی شاهد انفجار مین‌ها و کشته و زخمی شدن برخی از افراد در شهرستان‌های مرزی هستیم.

الیاسی تصریح کرد: در همین راستا و به جهت جلوگیری از حوادث انفجار مین و آسیب افراد کلاسهای آموزشی توسط اداره کل بهزیستی در شش شهرستان مرزی جوانرود، گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث‌باباجانی و پاوه برگزار می‌شود.

این مسئول، دانش‌آموزان تمام مقاطع، دامداران، کشاورزان و عشایر شش شهرستان مرزی را گروه‌های هدف این کلاسهای آموزشی عنوان کرد.

الیاسی مجموع گروه‌های هدف در این شش شهرستان را ۲۲۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته به بیش از 186 هزار نفر از این افراد آموزش‌های لازم در خصوص مخاطرات مین داده شده است.

وی افزود: افراد در این کلاسها آموزش می‌بینند که هنگام برخورد با مین چه عکس العملی نشان دهند، همچنین با انواع مین آشنا شده تا در صورت مشاهده از نزدیک شدن به آن خودداری کنند.

الیاسی تصریح کرد: در این کلاسها آموزش کمک‌های اولیه نیز به افراد داده می‌شود تا در مواجهه با مجروحین حادثه دیده از انفجار مین اقدامات لازم را انجام دهند.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث مین مربوط به شهرستان قصرشیرین است، گفت: متاسفانه در این بین عشایر بیش از گروه‌های دیگر در معرض آسیب و خطر انفجار مین هستند و عمدتا نیز مجروحیت قطع عضو را پس از انفجار مین شاهد هستیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار