رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال برنامه توسعه باغات استان در سطح 5 هزار هکتار در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۷۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 08 August 2017
به گزارش خبرگزار تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: توسعه 5 هزار هکتار باغ در استان شامل 3600 هکتار باغ دیم و 1400 هکتار باغ آبی می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه با دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوای همچون مناطق گرمسیری، معتدل و سردسیری مستعد توسعه انواع باغات میوه بوده و پتانسیل لازم را برای ایجاد باغات جدید دارد.

وی با اشاره به اینکه مزایای توسعه باغات در اراضی شیبدار، خاطرنشان کرد: توسعه باغات در اراضی شیب دار نه تنها باعث استفاده از اراضی کم بازده می شود بلکه سبب تقویت و اصلاح خاک و ... می گردد.

شهبازی با اشاره به اینکه توسعه باغات به صورت باغات مدرن  نیز در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: در این باغات که به روش روسیمی و از پایه های مرغوب کاشت می‌شود به طور متوسط 40 تن تا 70 تن عملکرد دارند و این در صورتی است که باغ‌های سنتی 10 – 15 تن عملکرد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: سیاست ما در ایجاد و احداث باغات توسعه کمی و کیفی بوده به طوری که این باغات در مقابل سرما نیز مقاوم باشند.

شهبازی با اشاره به دیدگاه مثبت استاندار کرمانشاه در توسعه باغات استان گفت: به دنبال اختصاص رقم اعتباری برای حمایت و کمک به توسعه باغات هستیم.

وی افزود: توسعه باغات باعث ایجاد اشتغال، ایجاد مناطق تفرجگاهی و تهویه هوا شده و همچنین افزایش درامد کشاورزان را در پی دارد.

وی در پایان افزود: در برنامه‌ی بلندمدت افزایش سطح باغات استان در سطح 50 هزار هکتار در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار