رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در ۳۰ شهر در کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۸۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 22 August 2017
انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم اختتامیه همایش علمی - کاربردی معاونان پیشگیری سازمان بهزیستی که به میزبانی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام برنامه‌های عملیاتی در بهزیستی امری حائز اهمیت بوده که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

وی بیان کرد: شناسایی اختلالات ژنتیکی و همچنین اجرای غربالگری اجباری شده که این مهم در جلوگیری از تولد کودکان معلولان و آسیب‌های اجتماعی در این زمینه موثر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امور پیشگرانه از اولویت‌های سازمان بهزیستی بوده تا از هزینه‌ها و آسیب‌های آینده جلوگیری شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از تولد کودکان معلول خانواده‌های دارای معلول در بارداری‌های بعدی تحت نظارت و مشاوره‌های ژنتیکی قرار می‌گیرند و این مهم در دستور کار است.

محسنی بندپی با اشاره به معضل طلاق گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته 47 درصد طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی رخ می‌دهد  و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات جدی از سوی مسئولان مربوط است.

وی با بیان اینکه طلاق آسیب‌های اجتماعی بسیاری از جمله فساد و اعتیاد در پی دارد که باید نگاه جامعی نسبت به این موضوع داشته و اقدامات پیشگیرانه انجام شود، افزود: راه‌اندازی 150 اورژانس اجتماعی در کشور از برنامه‌های سازمان بهزیستی بوده که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود چراکه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: خوشبختانه میزان غربالگری و سنجش تنبلی چشم در سازمان بهزیستی بیش از 80 درصد صورت گرفته و در این صورت سازمان‌های جهانی نیز از این اقدام حمایت خواهند کرد.

محسنی بندپی از راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در 30 شهر در کشور خبر داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار