رئیس اداره دامپزشکی اقلید از اجرای طرح بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی روز عید قربان در این شهرستان خبر داد و گفت: عید قربان سال گذشته 783 لاشه دام سبک و سنگین در اقلید مورد بازرسی و نظارت بهداشتی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 31 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:خدارضا امیدی از اجرای طرح بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید قربان در سطح این شهرستان خبر داد و بر لزوم حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و تأمین بهداشت عمومی در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به ماده 2 آیین‌نامه بازرسی بهداشتی گوشت عنوان داشت: با توجه به اینکه در روز عید قربان ذبح دام در محدوده خارج از کشتارگاه نیز می‌تواند صورت گیرد، اداره دامپزشکی اقلید اقدام به تشکیل اکیپ‌های بهداشتی سیار و ثابت کرده است.

امیدی به برگزاری جلسه هماهنگی نظارت بهداشتی و شرعی روز عید قربان اشاره کرد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با شهرداری و نیروی انتظامی و به منظور ساماندهی عرضه و فروش دام زنده در سطح شهر اقلید، فروشندگان دام زنده باید در پارکینگ پنجشنبه بازار (در حاشیه شهر) مستقر شوند.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید تأکید کرد: با افرادی که با خودرو و به صورت سیار اقدام به فروش دام زنده در سطح شهر می‌کنند برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

امیدی با بیان اینکه در روز عید قربان علاوه بر اینکه اداره دامپزشکی تعطیل نیست، به فعالیت دو اکیپ ثابت (در اداره دامپزشکی و میدان شهدای اقلید) و دو اکیپ سیار در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند با هماهنگی با اکیپ‌های نظارت بهداشتی از این ظرفیت برای اطمینان از سلامت گوشت استفاده کنند.

وی به بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو، تب مالت و ... اشاره کرد و با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، استفاده از دستکش و ماسک، دفع بهداشتی فضولات دام، مصرف گوشت پس از 24 ساعت نگهداری آن در یخچال و... تصریح کرد: مردم می‌توانند پاسخ هر پرسشی درزمینهٔ بازرسی و بهداشت دام و گوشت را با تماس با شماره 44522041 دریافت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید خاطرنشان کرد: در صورت تمایل کشتارگاه اقلید به همکاری در روز عید قربان برای کشتار رایگان دام در این مجتمع، اداره دامپزشکی با استقرار بازرس، عملیات نظارت بهداشتی را انجام خواهد داد.

امیدی در پایان سخنان خود به بازرسی بهداشتی از لاشه 775 رأس دام سبک و 8 دام سنگین در روز عید قربان سال گذشته در سطح شهر اقلید و کشتارگاه اشاره کرد و بیان داشت: 500 رأس دام زنده نیز سال گذشته در روز عید قربان تحت نظارت بهداشتی قرار گرفتند.

وی یادآور شد: از بازرسی‌های انجام‌شده در عید قربان سال گذشته حدود 210 کیلوگرم گوشت و امعا و احشای دام در اقلید غیرقابل‌مصرف تشخیص داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار