معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی گفت: بیش از 2 هزار ویژه برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵ 16 June 2015
حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در نشست خبری که در ارتباط با تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: حرم مطهر رضوی با شکوه‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراسم‌های قرآنی جهان اسلام را برگزار می‌کند به همین دلیل ما همواره تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها منظم و به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان الگویی از سبک زندگی اسلامی را ارائه می‌دهد و عرصه‌ای برای تنظیم برنامه زندگی مسلمانان براساس معیارهای اسلامی است همچنین ارائه سبک زندگی قرآنی، تعمیق معارف و بینش دینی، تهذیب نفس، رفتارشناسی قرآنی و تدبر در آیات قرآن کریم از جمله رویکردهای محتوایی برنامه‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان هستند.

حسینی در ارتباط با برنامه‌های ترتیل حرم مطهر رضوی اظهار کرد: 12 جلسه ترتیل روزانه در حرم مطهر برگزار می‌شود که دو نوبت از این برنامه‌ها از صدا و سیمای کشور پخش می‌شود همچنین 10 جلسه ترتیل در مساجد وابسته و شهرستان‌های استان روزانه برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌قدس رضوی خاطرنشان کرد: 30 نشست قرآنی و 30 حلقه معرفت با موضوع تدبر در قرآن و 30 محفل انس با قرآن ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده که از جمله برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان امسال همزمان با اوج سفر‌ها است، عنوان کرد: 550 جلسه سخنرانی عمومی در این ایام برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شده همچنین 240 برنامه سخنرانی ویژه بانوان در این ایام در نظر گرفته شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه توسط سامانه پاسخ‌گویی به سوالات دینی در ماه مبارک رمضان به صورت 24 ساعته به سوالات مردم حضوری و غیرحضوری پاسخ داده می‌شود، گفت: 30 جلسه در روز با محوریت پرسش و پاسخ دین، نشاط، زندگی با موضوعاتی همچون خدامحوری در زندگی، اخلاق در زندگی اسلامی و حجاب و عفاف برگزار می‌شود و هزار حلقه معرفت در این ایام برای پاسخگویی و بحث و تبادل نظر جوانان برنامه‌ریزی شده است.

وی ضمن رونمایی از تولیدات جدید آستان‌قدس رضوی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: کتاب‌های مشکات، درس‌نامه تجوید قرآن، رهیافت روزه ویژه اساتید معاونت تبلیغات و نرم‌افزار خانه وحی 3 از جمله تولیدات آستان‌قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان است.

حسینی با بیان اینکه 240 برنامه تبیین معارف اسلامی و سخنرانی برای غیر فارسی زبانان برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار ارسال نسخه دیجیتالی محصولات فرهنگی آستان‌قدس رضوی رضوی به تلفن زائران توسط سامانه اشتراک محتوایی رادیویی از پایگاه‌های راهنمای زائر و مدرسه پریزاد به منظور نشر معارف دینی ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

معاون تبلیغات آستان‌قدس رضوی تاکید کرد: در بیش از 2 هزار برنامه‌ای که در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده بهترین مبلغان و علما حضور دارند همچنین برنامه‌های ویژه‌ای در ایام شب‌های قدر برای زائران عرب زبان به طور ویژه انجام شده است که امیدواریم رسانه‌ها برای هرچه بهتر پوشش برنامه‌ها ما را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار