مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین پیش‌بینی کرد: امسال 18 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۴۸۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 03 September 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا، سیروس نوروزی ، سطح زیر کشت پیاز در سال زراعی جاری در شهرستان هرسین را 330 هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد پیاز در شهرستان هرسین 55 تن در هکتار است.

نوروزی با اشاره به افزایش 30 هکتاری سطح زیر کشت پیاز در شهرستان هرسین در سال زراعی جاری، بیان کرد: سال گذشته 300 هکتار از مزراع شهرستان هرسین زیر کشت پیاز 
رفته بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود: سال گذشته در مجموع 15 هزار تن پیاز در این شهرستان تولید شد.

نوروزی سپس بیشتر پیاز تولیدی در این شهرستان را از نوع قرمز دانست و اظهار کرد: این نوع پیاز که رقم قرمز آذر شهر نام دارد، ماندگاری بالایی داشته و از نظر سایز و اندازه نیز بازار پسندی خوبی دارد.

 وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نوع فرآوری پیازی در شهرستان انجام نمی‌شود، بیان کرد: پیاز تولیدی در این شهرستان به صورت خام در سطح استان و دیگر استان‌های کشور عرضه می‌شود.

 نوروزی با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذار برای فرآوری پیاز هستیم، از علاقمندان برای سرمایه گذاری در این زمینه دعوت به عمل آورد.

نوروزی سرمایه‌گذاری در زمینه فرآوری پیاز را هم اشتغالزا و هم دارای درآمد بالا دانست. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به در برنامه‌ بودن برنامه توسعه کشت پیاز در شهرستان هرسین بیان کرد: با توجه به نیاز آبی نسبتا بالای کشت پیاز به دنبال توسعه کشت نشایی آن برای کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید هستیم که در این راستا در سال جاری برای اولین بار حدود 10 هکتار پیاز نشایی در شهرستان هرسین کشت شده که بسیار موفقیت آمیز بوده است.

 نوروزی با اشاره به آغاز برداشت پیاز در مزارع شهرستان هرسین، اظهار کرد: برداشت پیاز در این شهرستان تا 15 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار