مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰۰ اثر در استان کرمان ثبت ملی شده است گفت: امکان ثبت ملی ۲ هزار اثر تاریخی و میراثی در استان کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 06 September 2017
محمود وفایی امروز در دومین روز از گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: استان کرمان بزرگترین استان کشور است که به هر منطقه‌ا‌‌‌ی از آن که وارد می‌شویم ظرفیت‌های عظیم گردشگری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کرمان مهد تمدن بشریت است گفت: اکتشافات باستان‌شناسی در منطقه هلیل‌رود در سایت کنارصندل حاکی از آن است که خواستگاه تمدن شرق جهان در این منطقه بوده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز از دیرباز معین شرق کشور بوده است افزود: از گذشته منشاء تمام تحولات اقتصادی و سیاسی کشور از استان کرمان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات ایران‌شناسان خارج از کشور بعد از سفر به استان کرمان اینگونه بیان شده است که اگر تاریخ کرمان را بشناسیم تمام ایران را به طور کال شناخته‌ایم.

وفایی از وجود 700 اثر تاریخی ثبت ملی شده در استان کرمان خبر داد و گفت: امکان ثبت ملی 2 هزار اثر تاریخی و میراثی در استان کرمان وجود دارد و روز به روز شاهد اکتشافات جدیدی در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه از سال قبل ارگ بم نیز به چرخه گردشگری بازگشته و مجددا شاهد حضور گردشگران خارجی در این ارگ هستیم گفت: استان کرمان 5 اثر ثبت جهانی شامل ارگ بم، روستای میمند، باغ شاهزاده ماهان، قنوات جوپار، بم و بروات و کویر لوت دارد که در کشور بی‌نظیر است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه اولین اثر ایران در حوزه طبیعت که ثبت جهانی شده در کرمان است افزود: کویر لوت یک اثر ارزشمند طبیعی است که سالانه گردشگران زیادی برای گردشگری به این منطقه سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین راسته بازار تاریخی ایران در کرمان است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری زیرساختی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا احداث هتل‌های چند ستاره در کرمان در حال اجرا است.

وفایی با بیان اینکه 5 فرودگاه فعال در استان کرمان وجود دارد گفت: نیاز اصلی استان کرمان در حوزه گردشگری معرفی ظرفیت‌ها و تبلیغ و اطلاع‌رسانی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار