مسئول آستان مقدس امام‌زاده جعفر (ع) یزد با اشاره به ظرفیت بالای کتابخانه و موزه این آستان گفت: متأسفانه ظرفیت کتابخانه و موزه آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) مغفول مانده و توجهی به ان نمی‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 27 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»حجت‌الاسلام سید ابوالحسن آیت‌اللهی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد وفات امامزاده جعفر (ع) یزد گفت: امام‌زاده‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل در ایجاد همدلی در بین آحاد مردم هستند. مردم با هر تفکر و میزان اعتقادی که باشند در امام‌زاده‌ها همدیگر را ملاقات کرده و با همکاری جمعی پیش می‌روند که این امر به‌خودی‌خود پیوندی ناگسستنی در دل‌ها ایجاد می‌کند.

مسئول آستان مقدس امام‌زاده جعفر (ع) یزد تصریح کرد: همین امر موجب می‌شود تا توجه به این اماکن متبرکه و قبور مقدس آن بیشتر سده و با جذب حداکثری مردم، برکات مادی و معنوی بسیاری را برای جامعه به ارمغان آورد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه و موزه آستان امامزاده جعفر (ع) ادامه داد: کتابخانه آستان مقدس امام‌زاده جعفر (ع) با دارا بودن 15 هزار عضو، کتاب‌هایی نفیس و ارزنده شامل 600 کتاب خطی و 900 کتاب چاپ سنگی را در خود نگهداری می‌کند یکی از نمونه‌های بسیار ارزشمند در نوع خود است.

آیت‌اللهی افزود: موزه ارزشمند آستان مقدس امام‌زاده جعفر (ع) یزد نیز میراث ارزشمند مادی و معنوی بسیاری را در خود جای‌داده که به نظر کارشناسان و اهل‌فن با موزه آستان مقدس امام رضا علیه‌السلام برابری می‌کند؛ اما متأسفانه این میراث ارزشمند همواره نادیده گرفته‌شده و توجه چندانی به آن نمی‌شود.

مسئول آستان امام‌زاده جعفر (ع) یزد در ادامه از تعداد 16 نفر کادر ثابت و 70 خادم افتخاری این آستان خبر داد و تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند به‌صورت خادم افتخاری در این آستان خدمت کنند؛ می‌توانند با مراجعه به دفتر آن و یا اداره کل اوقاف استان یزد ثبت‌نام نموده و در نوبت قرار بگیرند، البته این آستان در تلاش است تا با به‌کارگیری خدام افتخاری، هزینه‌ها را به عرصه فعالیت‌های فرهنگی هدایت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار