مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان با اعلام اینکه تاکنون، تعدادی از مساجد هوشمند شده‌اند، اظهار کرد: به‌زودی ۲۰ مسجد در سطح شهر مشهد هوشمندسازی خواهند شد.
کد خبر: ۵۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه در استان خراسان هفت هزار مسجد داریم که از این تعداد پنج هزار فعال هستند و در آن‌ها نماز جماعت اقامه می‌شود، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب مرکز رسیدگی به امور مساجد، هوشمندسازی مساجد است.
وی با اشاره به اینکه به هر نسبتی که ارکان مسجد و امامان جماعت، اعضاء هیئت امناء، بسیج و کانون فرهنگی که آماده مشارکت باشند ما هم آمادگی هوشمندسازی مساجد را داریم، بیان کرد: این مساجد به امکانات روز مجهز می‌شوند.
حجت‌الاسلام وفایی با اعلام اینکه تعدادی از مساجد تاکنون هوشمند شده‌اند، اظهار کرد: به زودی ۲۰ مسجد در سطح شهر مشهد هوشمندسازی خواهند شد.
وی یکی از راه‌های جذب جوانان به مساجد را ایجاد بسترهای مناسب دانست و افزود: اگر هر کدام از کسانی که در مساجد مسئولیتی دارند، به درستی به وظایف خود بپردازند و بسترهای مناسبی را برای حضور جوانان ایجاد کنند، جوانان بیشتری جذب خواهند شد.
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان با تأکید بر اینکه باید با روی باز با جوانان برخورد کرد، گفت: اگر جوانان بدانند وقتی وارد مسجد می‌شوند، مورد تکریم و تعظیم قرار می‌گیرند، استقبال بیشتری از مساجد خواهند کرد.
حجت‌الاسلام وفایی با بیان اینکه حضور جوانان در مسجد برکت خاصی در زندگی فعلی و آینده آنها خواهد داشت، به ارکان مساجد به خصوص ائمه جماعات و سایر مسئولان سفارش کرد پیام های ۲۴ گانه رهبری در اجلاس‌های نماز که در هر سال مطرح می‌شود را بخوانند و به کار گیرند.
وی با اشاره به اینکه اگر به این پیام‌ها دقت شود، بهترین راهکارها برای به روز کردن مساجد و بهره برداری هر چه بیشتر از مساجد ارائه شده است، افزود: رویکردی که بسیج مستضعفین برای خود و بسیجی‌ها تعریف کرده در واقع یک رویکرد مسجدمحوری است که اگر این رویکردها مد نظر قرار گیرند مساجد از رونق خاصی برخوردار می شوند.
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان با اعلام اینکه مسجد محل حضور همه افکار، جناح‌ها و سلیقه‌های مختلف است، افزود: در زمان انتخابات گفته‌ایم باید ائمه جماعات برخورد درستی با جناح‌های مختلف داشته باشند و به گونه‌ای نباشد که بعد از انتخابات عده‌ای مسجد را از خود ندانند.
حجت‌الاسلام وفایی با اشاره به اینکه باید به همه افراد احترام گذاشت، افزود: مسجد مربوط به یک جناح خاصی نیست بلکه مربوط به کسانی است که اعتقاد به اسلام و امت اسلام و مسائل دینی دارند.
مدیر رسیدگی به امور مساجد خراسان بیان کرد: در مشهد ۱۲۵۰ مسجد فعال داریم که در ۴۵۰ مسجد نماز صبح اقامه می‌شود.






منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار