پليس آگاهي استان يزد
کد خبر: ۵۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 21 June 2015
 همسايگان مطمئن خود را در مورد برنامه تعطيلات مطلع سازيد و مقصدتان را به آنها بگوييد.
پليس آگاهي استان يزد در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم احتمالي در تعطيلات نوروزي، توصيه هايي را بشرح ذيل براي پيشگيري از وقوع جرايم ارايه كرد:
 اميد است با رعايت نكات ذيل ، نيروي انتظامي را در كاهش وقوع جرايم ياري نماييد.
امنيت منازل در تعطيلات
 همسايگان مطمئن خود را در مورد برنامه تعطيلات مطلع سازيد و مقصدتان را به آنها بگوييد. يك كليد از منزلتان در اختيار آنها قرار دهيد تا در غيبت شما به آنجا رسيدگي و سركشي نمايند. در صورتيكه قرار است در غيابتان از اقوام يا دوستانتان درمنزل شما بمانند يا گاهي به آنجا بيايند ، همسايه هاي خود را در جريان قرار دهيد.
از رها كردن وسايل نقليه موتوري در راه ورودي پاركينگ منزلتان اجتناب كرده " در عوض از يكي از همسايگان بخواهيد تا اتومبيلشان را در آنجا پارك نمايد.
 از اداره پست بخواهيد كه تحويل نامه ها و مدارك پستي تان را به تعويق بيندازد.
 در هنگام ترك منزل ، از بسته بودن قفل درب هاي ورودي و پنجره ها اطمينان حاصل كنيد.
چراغ هاي تايمر دار نصب كنيد و آنها را طوري تنظيم كنيد كه در طول مدت سر شب (از ساعت 2000الي 2400) روشن بوده و سپس خاموش شود.
امنيت شهروندان در سفر
 در سفرهاي شهري از نشان دادن يا نمايش دادن پول ، زيور آلات ، كالاهاي ارزشمند و آنچه براي سارقان جلب توجه مي كند پرهيز كنيد.
 جهت جابجايي پول هاي نقد از كارت هاي اعتباري و در صورت بالا بودن وجه نقد از چك هاي رمزدار و حواله هاي بين بانكي استفاده نماييد.
 از پذيرفتن نوشيدني هاي پيشنهادي از سوي مردم در مسيرهاي خلوت و پرت جدداًَ خودداري نماييد.
در هنگام سوار شدن خودرو ، به وضعيت خودرو و سرنشينان توجه كنيد ، چنانچه كارتن هاي خالي در صندلي هاي عقب قرار داشته و يك نفر عقب نشسته"به نحوي كه شما مجبوريد جلو بنشينيد يا يكي از دو سرنشين عقب پياده مي شود تا شما بين دو نفر قرار بگيريد ، حساس شويد و از سوار شدن خودداري نماييد.
در طول مدت سفر" با توجه به اينكه در شهرهاي مسافرتي غريب هستيد ، حتماًَ از خودروهاي عمومي و مطمئن استفاده نماييد.ضمناًَ با كرايه هاي دربستي و خارج از حد عرف به مقصد نقاط دور و خلوت وسوسه نشويد.
با صحنه سازي هايي از قبيل همراه داشتن كودك بيمار يا افراد سالخورده به مقصد حاشيه اي و پرت گمراه نشويد.
از درگيري با سارقان اموال و خودرو پرهيز نموده و دستگيري و برخورد با مجرمان را به پليس واگذار نماييد.اموال قابل برگشت است "اما صدمات جاني غيرقابل بازگشت ، پس مشخصات سارقان را براي پيگيري پليس به خاطر بسپاريد.
هشداردر خصوص نگهداري و محافظت از كارت هاي اعتباري
رمز كارت به منزله پل ورودي و گذرگاه به اطلاعات حساب شخصي است. پس دقت كنيم:
آنرا به صورت دوره اي تعويض نماييم.
در زمان ورود رمز استفاده از عابر بانك، آنرا از ديد ديگران مخفي نموده و پس از انجام عمليات ، رسيد اخذ شده از دستگاه را معدوم نماييد.
در صورت مفقود يا سرقت شدن كارت ريال در كوتاه ترين زمان ممكن به بانك مربوطه رجوع و نسبت به مسدود كردن آن اقدام نماييد.
از انتخاب شماره هاي قابل دسترسي و سهل الوصول مانند"تاريخ تولد ، شماره ملي و... جداًَ خودداري نموده و هرگز رمز عابر بانك را در كنار كارت قرار ندهيد و سعي بر سپرده نمودن آن در ذهن خود داشته باشيد.
اخيراًَ افراد سودجو با تماس هاي تلفني و وعده هاي واهي مبني بر خريد يا واريز وجه به حساب شما پس از دعوت به نزد بانك و پيشنهاد ورود به منوي انگليسي ، با توجه به عدم تسلط شما و آشنايي به اين منو و اطلاع از موجودي ، اقدام به انتقال وجه به حساب خودشان مي نمايند.
هر گونه تلفن افراد ناشناس در خصوص خريد يا برنده شدن شما به منزله زنگ خطر جدي از سوي كلاهبرداران است.
در صورت استفاده از عابر بانك و عدم برگشت كارت ، حتماًَ ازباقيماندن كارت در دستگاه اطمينان حاصل نماييد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار