مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه فعلا ثبت‌نام جدیدی برای دریافت "سهام عدالت" نداریم، گفت: سود سهام عدالت تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 14 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، علی محمدی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت ظرف شش ماهه دوم سال به مشمولین پرداخت خواهد شد، البته ممکن است پرداخت آن در چند مرحله صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 47 میلیون نفر در سراسر کشور مشمول سهام عدالت هستند، تعداد مشمولین در استان کرمانشاه را نیز یک میلیون و 450 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه یکی از ملزومات دریافت سود سهام عدالت را تکمیل اطلاعات در سامانه سهام عدالت و وارد کردن شماره شبا همه اعضای خانوار عنوان کرد و 

ادامه داد: متاسفانه از 47 میلیون نفر واجد شرایطی که در کشور داریم فقط 35 تا 36 میلیون نفر شماره شبا خود را وارد کرده اند و از این تعداد نیز شماره 500 هزار نفر اشتباه وارد شده است.

محمدی در خصوص افرادی که از ثبت‌نام سهام عدالت در مرحله اول جا ماندند نیز یادآوری کرد: فعلا ثبت نام جدیدی برای افرادی که جا ماندند، صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به طرح 10 سال قبل سهام عدالت، خاطرنشان کرد: در آن زمان مقرر شد با هدف آشنایی مردم با فرهنگ سهام داری و بازار سرمایه، سهام تعدادی از واحدهای اقتصادی به خود مردم واگذار شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه عنوان کرد: مقرر شد سود این سهام در این سال‌ها بابت ارزش سهام حساب شود و دیگر پول نقدی از مردم اخذ نشود، حالا در این 10 سال سود 
سهام از ارزش سهم کمتر شده و مردم باید مابتفاوت ارزش سهم و سود را تا پایان مهر پرداخت کنند.

به گفته این مسئول، اگر افرادی قصد پرداخت این مابتفاوت را ندارند به اندازه مبلغی که بدهکارند از سهم آنها کم شده و صاحب نیمی از سهام خواهند شد.

محمدی ارزش تقریبی هر سهم را نیز حدود یک میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: برای افرادی که دو دهک پایین هستند (افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی) تخفیف 50 درصدی درنظر گرفته شده و این افراد دیگر نیازی به پرداخت مابتفاوت مبلغ سهام ندارند.

وی با اشاره به اینکه سهام خریداری شده برای مردم سبدی از سهام 60 شرکت است، خاطرنشان کرد: دلیل تاخیر در پرداخت سود نیز آن است که باید سود این شرکت‌ها محاسبه و بر تعداد سهام تقسیم شود تا مشخص شود سهم هر فرد چقدر خواهد شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه ساماندهی سهام عدالت را یکی از 16 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی در سال جاری دانست و تاکید کرد: گام بعدی پس از ساماندهی سهام عدالت تصمیم در خصوص آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت است که باید مکانیسم آن مشخص شود.

محمدی یکی از مشکلات فروش سهام عدالت را سهم داشتن تعداد زیادی شرکت دانست و تاکید کرد: باید یک شرکت واسط برای خرید و فروش سهام عدالت تعریف شود.

وی معتقد است، افراد هم می‌توانند سهام خود را نگه دارند و سالانه سود آن را دریافت کنند و هم آن را بفروشند که احتمالا ارزش آن در بازار آزاد دو برابر ارزش فعلی هر سهم خواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار