سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: آیین نکوداشت استاد برجسته خوشنویسی کشور، عباس عرفانی در اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 21 June 2015

به گزارش ایرنا، امیر رجبی افزود: مراسم نکوداشت این استاد به همت حوزه هنری استان اردبیل مردادماه 1394 همزمان با گرامیداشت هفته اردبیل با مشارکت ارگان های فرهنگی و هنری استان برگزار می شود.


وی بیان کرد: استاد عباس عرفانی در سال 1337 در اردبیل متولد و با پیروی از پدرش هنر خوشنویسی را برگزید و در سال 57 به عنوان دبیر آموزش و پرورش استخدام و زیر نظر اساتیدی چون غلامحسین امیرخانی خطوط نسستعلیق و ثلث را آموخته است.

رجبی بیان کرد: استاد عرفانی علاوه بر تدریس در آموزش و پرورش در حوزه خوشنویسی به تحقیق و پژوهش می پردازد و خلق و تولید آثار هنری با رنگ وبوی متعالی و تبلور نگاه عمیق به مسایل و مشکلات اجتماعی از خصوصیات بارز آثار او است.

وی افزود: تجلیل از هنرمندان پیشکسوت به منزله معرفی الگوهای برتر به نسل جوان است و اگر مابتوانیم این الگوها را به نحو احسن به جوانان معرفی کنیم ، می توان گفت مسیر روشن برای آینده آنها ترسیم کرده ایم.

وی افزود: امروز به دلیل این تعامل سازنده هنرمندان اردبیلی اعتماد ویژه ای به حوزه هنری اردبیل دارند؛ اعتمادی که در سایه آن می توان دست به برگزاری مراسم تجلیل و نکوداشت اساتید برجسته عرصه های مختلف هنری استان زد.

وی بیان کرد: تکریم هنرمندان و پیشکسوتان از وظایف اصلی ما به عنوان متولیان فرهنگی استان است که تلاش می کنیم این حرکت در طول سال های آینده تداوم یابد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار