کد خبر: ۵۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱ 21 June 2015
شهین تاج کریمی: آنچه هر انسانی را به تفکر وامی دارد و باید فریاد واحسرتا و واسفاها سردهد تصمیماتی است که بدون کارشناسی و بدون توجه به عواقب آن گرفته می شود و این تصمیم را نظر همه مردم دانسته و تعمیم داده و اجرایی می کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد جز استانهای کمتر توسعه یافته کشور می باشد که نیاز مبرم به کار و تلاش شبانه روزی دارد و انتظار می رود کسانی که خود را دلسوزان این مردم می دانند قدری تفکر و تعقل می نمودند ، که با تعطیلی پنج شنبه ها هیچ دردی از این مردم دوا نخواهد شد و هیچ زخمی از این مردم مرهم نخواهد پذیرفت . پس می بایست راهی را انتخاب نماییم که از قافله پیشرفت و توسعه عقب نمانیم .

جهت تنویر اذهان ، کارشناسان و خوانندگان عزیز به دلایل ذیل تعطیلی پنج شنبه ها را به خیر و صلاح کارکنان اداری نمی دانم :

1 – استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به تعطیلی پنج شنبه ها نداشت چرا که تعطیلی پنج شنبه ها مختص کلان شهرهایی ایست که کارمندان آن می بایست 4 الی 5 ساعت وقت خود را در ترافیک سپری کنند تا به محل کار خود برسند در صورتی که در مرکز استان که شلوغترین جای استان هم هست در مدت زمان 5 دقیقه می توان کل محدده شهر را دور زد .

حتی کارمندانی که از شهر های همجوار مثل سی سخت به این شهر می آیند ظرف مدت نیم ساعت به محل کار خود می رسند .

ضمنأ در کلان شهرها کارکنان ناهار را در محل کار خود میل می نمایند در صورتی که هیچ کدام از ادارات استان تجهیزات و امکانات پذیرایی جهت ارائه سرویس به کارمندان را نداشته و به دلایل مسائل مالی ادارات زیر بار پرداخت هزینه ناهار کارکنان نخواهند رفت !!

2 – مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی حدودا 5 ساعت فاصله زمانی دارد بنابراین می بایست اگر کسانی از این شهرها به مرکز استان مراجعه فرماید تا قبل از پایان یافتن وقت اداری در روز چهارشنبه کار ایشان به اتمام رسیده باشد در غیر اینصورت یا می بایست مراجعه کننده گان هزینه بیشتری خرج ایاب ذهاب خود نمایند یا باید 2 روز در مرکز استان از خونه و زندگی دور بمانند تا بتوانند کار ناتمام خودر ا تمام نمایند !!

3 – تصمیم گیرندگان، تعطیلی پنج شنبه ها را راهی برای استحکام خانواده می دانند!!

سوال من این است کدام خانواده استحکام پیدا می کند وقتی مرد یا زن آن خانواده در 5 روز هفته از ساعت 6 صبح تا 4 بعد ازظهر در بیرون از خانه هستند و وقتی به خانه برمی گردند رمق و توانی برای اداره خانواده و تربیت فرزندانشان نمانده است ؟؟!!

به نظر شما آن خانم کارمندی که در 5 روز هفته فرزند خردسالش را ساعت 6 صبح به سختی باید از خواب بیدار کند و به مهد کودک ببرد تا ساعت 4 بعد از ظهر چگونه می تواند نقش مادری خورا ایفا کند و تربیت کننده خوبی باشد؟؟؟!!

4 – شما می فرمایید صرفه جویی می شود !!! ولی کدام صرفه جویی؟؟؟!!!

ساعات روز پنج شنبه به روزهای دیگر هفته اضافه گردیده است با یک بار مصرف بالاتر در مناطق گرمسیری استان . چون اوج مصرف انرژی در ساعات 13 تا 16 عصر می باشد .

5- در این استان ساعت مفید کار اداری از ساعت 8 صبح لغایت 13 بعد ازظهراست لذا مابقی ساعات جز خستگی و انتظار برای گذر زمان چیز دیگری نیست !!!!

تعطیلی پنج شنبه ها جز برای عده ای خاص که دوشغله هستند و دنبال منافع شخصی هستند برای مابقی کارمندان زحمتکش هیچ سودی ندارد جز اینکه 5 روز هفته به خاطر یک نصف روز پنج شنبه خراب می شود .

بنابراین بعنوان یک شهروند ضمن تشکر از همه تلاشهای شما و سپاسگزاری از احساس مسئولیت تصمیم گیرنده گان ، خواهشمندم که تجدید نظر فرمایید و نگذارید بر این مردم ظلم گردد و از تعطیلی پنج شنبه ها صرف نظر فرمایید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار