دادستان یزد؛
دادستان عمومی و انقلاب یزد از ساماندهی عریضه‌نویسان در دادگستری شهرستان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزد جمال قضاوتی، در نشستی خبری با اشاره به اولویت های اصلی مجموعه دادستانی در مرکز استان یزد در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر، عریضه‌نویسان بدون آموزش و با مدارک تحصیلی بسیار پایین و با اطلاعات اندک برای مردم عریضه‌نویسی می‌کنند.

وی افزود: برخی از این افراد با اضافه کردن مواردی در شکایت نامه، هم برای شاکی دردسر ایجاد می کنند و هم سبب اتلاف وقت محاکم قضایی می‌شوند.

قضاوتی عنوان کرد: در حیاط دادگستری شهرستان یزد عریضه‌ نویسان ساماندهی خواهند شد و افرادی که حداقل شایستگی ها و اطلاعات لازم برای عریضه نویسی را داشته باشند، در این محل استقرار خواهیم داد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد، یکی دیگر از اولویت های سال جاری را تسریع در روند اجرای پرونده های قدیمی اعلام کرد و بیان داشت: امسال واحدهای جلب و ابلاغ واحدهای قضایی را نیز تقویت خواهیم کرد.

وی با اشاره به یکی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی در استان یزد بیان کرد: برخورد با اراذل و اوباش و نزاع های دسته جمعی نیز در دستور کار ما قرار گرفته و با جدیت در این زمینه وارد عمل خواهیم شد.

قضاوتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده زمین خواری در یزد بیان کرد: با شناسایی باند زمین خواران در یزد، ۳۶۷ هکتار از اراضی با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف شد که ارزش این اراضی حدود ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموع پرونده های وارده به دادسرای مرکز استان یزد بیان کرد: پارسال ۳۵ هزار و ۲۳۹ پرونده وارد دادسرای مرکز استان یزد شد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷۲ فقره پرونده منجر به صدور حکم و قرار مجرمیت شد.

قضاوتی در مورد پرونده هایی که تحت عنوان کلاهبرداری به دادسرای یزد وارد شد نیز عنوان کرد: هزار و ۴۵۹ فقره پرونده با عنوان کلاهبرداری وارد شد که از این تعداد ۱۵۲ فقره با عنوان کلاهبرداری واقعی شناخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار