معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: : موضوعي كه جامعه را از خطرات نجات مي دهد دين، اخلاق و نماز است لذا بايد با انجام يكسري برنامه ها، دستاوردهاي تبراي مساجد و نمازخانه ها در سراسر استان داشته باشيم تا جوانان بيش از پيش با فرهنگ خفظ نماز آشنا شوند.
کد خبر: ۵۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 26 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحيمي  در جلسه هماهنگي دستگاه هاي فرهنگي به منظور تحقق عنوان بيست و ششمين اجلاس سراسرس نماز كه با حضور مسئولين كشوري و استاني در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: نماز به انسان نظم و انضباط مي بخشد بنابراين يكي از موضوعات مهم براي جاري شدن نظم در زندگي، توجه به نماز است.

وي اظهار داشت: يكي از اثرات بسيار مهم نماز خواندن، توجه به تنظيم وقت است لذا بايد دقت و نظم در زندگي را از نماز ياد بگيريم.

مهندس رحيمي با اشاره به توجه خاص امام خميني(ره) به نظم و تعيين وقت در برنامه هاي خود خاطرنشان ساخت: نحوه ورود و خروج حضرت امام خميني(ره) در نجف اشرف طوري بود كه بازاريان و كسبه نجف ساعت خود را با رفت و آمدهاي ايشان تنظيم مي كردند.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه بايد در زمينه ترويج نماز در جامعه به ويژه در بين جوانان و دانش آموزان فرهنگ سازي صحيح صورت گيرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبري و بزرگان كشور همواره به ترويج فرهنگ نماز بسيار تاكيد كرده اند لذا با توجه به وظيفه اي كه داريم بايد از اين فضا و فرصت براي پيشبرد انقلاب و كشور استفاده كنيم.

وي با اشاره به تاكيدات انجام شده در برگزاري اجلاس نماز امسال در سراسر كشور تحت عنوان نماز و فضاي مجازي خاطرنشان ساخت: استفاده از فضاي مجازي مانند شمشير دولبه است به نحوي اگر در زمينه استفاده از اين موضوع بي تفاوتي صورت گيرد منجر به خطرافتادن اخلاق فرزندان جامعه مي شود اما اگر از اين فضا براي فعاليت هاي ديني و توجه دادن فكر و ذهن جوانان به مسائل ديني استفاده كنيم، كشور و جامعه به سمت تعالي، پيشرفت و توسعه واقعي رهنمون مي شود.

مهندس رحيمي با بيان اين مطلب كه بايد ايجاد نرم افزارهاي جديد در بحث فضاي مجازي و اجلاس سراسري در اولويت باشد، خاطرنشان ساخت: خود ستادهاي اقامه نماز قادر هستند كه نسبت به تهيه نرم افزارها و اپليكيشن ها و تلاش در فضاي مجازي اقدام كنند و بيش از پيش به فرهنگ سازي در خصوص سوق دادن ذهن ها و فكرهاي جوانان به امر نماز توجه كنند.معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تصريح كرد: موضوعي كه جامعه را از خطرات نجات مي دهد، دين و اخلاق و نماز است لذا بايد با انجام يكسري برنامه ها دستاوردهاي براي مساجد و نمازخانه ها در سراسر استان داشته باشيم تا جوانان بيش از پيش با فرهنگ نماز آشنا شوند.

 وي با اشاره به سابقه دينداري مردم كرمانشاه خاطرنشان ساخت: يكي از استان هايي كه در بحث موقوفات مطرح است، استان كرمانشاه است و ريشه دينداري و دين باوري اين ديار ريشه بسيار كهني در تاريخ دارد و مردم اين استان همواره به انجام فرائض ديني مقيد بوده و هستند.

مهندس رحيمي با اشاره به تاثير خواندن نماز در توانمندي و ارتقاء اخلاق و رفتار خوب در انسان ها گفت: افراد كارآفرين و دلسوز، افرادي ديندار و نماز خوان هستند و اين افراد به جهت توجه به مسائل ديني با تمام وجود به دنبال توسعه و پيشرفت جامعه هستند و هرگز از هيچ گونه اقدامي براي حل مشكلات و سعادتمندي جامعه دريغ نمي كنند.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه انجام كارهاي مربوط به نماز و فرهنگ سازي در خصوص تعميق هر چه بيشتر دين در جامعه نياز به عشق دلسوزي و علاقه دارد، گفت: از پرتو برگزاري اجلاس نماز بايد به يك جهشي در زمينه فراگير شدن هر چه بيشتر فرهنگ سازي نماز در جامعه برسيم و توجه داشته باشيم كه نماز مي تواند موتور محركه جامعه براي حل مشكلات جامعه به ويژه در زمينه  اجتماعی و فرهنگی در استان باشد.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار